anoniem Geplaatst: 7 november 2002 Delen Geplaatst: 7 november 2002 Aangezien ik van Linux naar Windows ga degraderen ;), zou ik graag mijn email weer in het formaat hebben dat Eudora kan lezen. Nu gebruik ik Kmail. Toen ik Linux geinstalleerd heb, heb ik [url=http://www.xs4all.nl/~maryniak/eudora2unix.pl]dit script[/url] gebruikt om mijn Eudora mail naar Kmailformaat om te zetten. Hoe kan ik dit omkeren? Ik heb niet veel kaas gegeten van bashscripting :(, dus ik hoop dat iemand mij kan helpen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2002 Als ik het (perl) scriptje zo lees, heeft Eudora volgens mij een vrijwel standaard MBOX formaat. Probeer de volgende truuk eens. (Ik heb geen ervaring met Eudora, Your mileage may vary).[list:2dd6297d79][*:2dd6297d79]Maak een nieuwe folder aan in KMail, in MBOX (één file) formaat, bijv. TEMP [*:2dd6297d79]Kopieer in KMail de volledige inhoud van de folder die je wilt overzetten (inbox bijv.) naar die folder. [*:2dd6297d79]kopieer nu gewoon met "mv" of wat ook, de bewuste TEMP folder (file) naar je windows partitie. [*:2dd6297d79]Probeer die in Eudora te importeren.[/list:u:2dd6297d79]Als dat niet wil, zou je ook al je mail kunnen kopieren naar een enome inbox (mbox) file en die (weer) in /var/spool/mail/ kunnen zetten. Start een pop servertje op en connect de Windows doos via een netwerk naar de Linux doos en haal je mail op via pop. Dit veronderstelt dat je 2 machines hebt 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2002 Aha, perlscriptje .. idd, zo zie je maar weer hoeveel verstand ik ervan heb :D Bedankt voor de tips, dit ga ik thuis proberen! Ik heb idd twee compu's, dus zou ook de tweede mogelijkheid kunnen doen (als ik die pop-server aan de praat krijg :o :wink: ) Quote Link naar reactie