anoniem Geplaatst: 7 november 2002 Delen Geplaatst: 7 november 2002 Aangezien ik van Linux naar Windows ga degraderen ;), zou ik graag mijn email weer in het formaat hebben dat Eudora kan lezen. Nu gebruik ik Kmail. Toen ik Linux geinstalleerd heb, heb ik [url=http://www.xs4all.nl/~maryniak/eudora2unix.pl]dit script[/url] gebruikt om mijn Eudora mail naar Kmailformaat om te zetten. Hoe kan ik dit omkeren? Ik heb niet veel kaas gegeten van bashscripting :(, dus ik hoop dat iemand mij kan helpen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2002 Als ik het (perl) scriptje zo lees, heeft Eudora volgens mij een vrijwel standaard MBOX formaat. Probeer de volgende truuk eens. (Ik heb geen ervaring met Eudora, Your mileage may vary).[list:2dd6297d79][*:2dd6297d79]Maak een nieuwe folder aan in KMail, in MBOX (één file) formaat, bijv. TEMP [*:2dd6297d79]Kopieer in KMail de volledige inhoud van de folder die je wilt overzetten (inbox bijv.) naar die folder. [*:2dd6297d79]kopieer nu gewoon met "mv" of wat ook, de bewuste TEMP folder (file) naar je windows partitie. [*:2dd6297d79]Probeer die in Eudora te importeren.[/list:u:2dd6297d79]Als dat niet wil, zou je ook al je mail kunnen kopieren naar een enome inbox (mbox) file en die (weer) in /var/spool/mail/ kunnen zetten. Start een pop servertje op en connect de Windows doos via een netwerk naar de Linux doos en haal je mail op via pop. Dit veronderstelt dat je 2 machines hebt 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2002 Aha, perlscriptje .. idd, zo zie je maar weer hoeveel verstand ik ervan heb :D Bedankt voor de tips, dit ga ik thuis proberen! Ik heb idd twee compu's, dus zou ook de tweede mogelijkheid kunnen doen (als ik die pop-server aan de praat krijg :o :wink: ) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2002 Zo, het is voor mekaar! Eudora 'vreet' inderdaad het mbox-formaat. Ik heb het bestand hernoemd naar .mbx en dan maakt Eudora bij opstarten vanzelf een .toc bestand aan :) Maar twee (kleine) dingen zijn fout gegaan. Hij ziet de harde enters niet, dat heb ik helaas zelfs niet kunnen oplossen door het gebeuren in StarWriter als tekst op te staan (noch gewone tekst, noch DOS-tekst). Zou hier misschien nog een andere manier voor zijn? En verder zijn de emails van sommige verzenders onleesbaar geworden (gelukkig niet veel, maar 1 ervan is wel mijn vriendje :D) Denk dat die mails gecodeerd waren. Nu ben ik (of liever gezegd: is mijn compu) volledig up & running met twee OS'en (Windows 2000 en Linux SuSE 8.0), hetzij niet tegelijk ;) Kon eerst Linux niet meer opstarten na installatie van Windows :roll: maar na ff zoeken gevonden hoe je met rescue-CD kon opstarten, en lilo opnieuw runnen :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2002 Je zou een ander scriptje kunnen gebruiken dat de LF van Unix-tekst omzet in CR/LF wat in dos gebruikelijk is.. Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2002 Ik dacht al dat het iets met het verschil tussen DOS en Linux-enters had te maken, maar hoe verander je dat dan? Raar dat StarOffice, een pakket wat zo nadrukkelijk multiplatform is, dat niet kon. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2002 Ja! DOS gebruikt CR+LF (carriage return + linefeed) aan het eind van elke regel. terwijl UNIX alleen LF gebruikt. Met [b:e9e0f08d74]recode[/b:e9e0f08d74] kan je dat o.a. fixen: recode ..pc MBOXFILE sommige distros hebben ook scriptjes zoals 'unix2dos' of 'todos' ff zoeken misschien. Recode is echter de beste oplossing, het vertaalt ook karaktersets zodat echt alle kàrªkt€rs goed overkømen. 8) Zie ook info recode Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2002 [quote:d5ee8fd96e="wateengedoe2"]Ik dacht al dat het iets met het verschil tussen DOS en Linux-enters had te maken, maar hoe verander je dat dan? Raar dat StarOffice, een pakket wat zo nadrukkelijk multiplatform is, dat niet kon.[/quote:d5ee8fd96e] Raar, StarOffice maakt nmlk wel verschil tussen tekst/dos en tekst/unix?? Verder kun je ook een andere editor kiezen, bijv. kwrite. maar recode kan het blijkbaar ook, en dat is een betere oplossing. Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2002 Idd, StarOffice herkent de enters wel, maar slaat ze vervolgens niet als DOS-enters op, ook al kies ik DOS-tekst ? Nou ja, met recode zal het dus ook lukken (kijk, dat zijn nou de heerlijke commandline-dingetjes waar je in Windhoos alleen maar van kan dromen .. Mijn 'overstag-gaan' zal dan waarschijnlijk ook betekenen dat ik nog steeds 50% van de tijd in Linux zit :D) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen