Ga naar inhoud

Welke distro moet IK hebben? Help...

anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen, ik heb een klein vraagje. Ik werk sinds enkele maanden met Linux en ben dan ook nog niet zo ver. Ik gebruik Linux als Desktop PC voor mijn mail, internet OpenOffice, XMMs voor de MP3's, Samba server en wil graag in [b:0bcd700a64]toekomst[/b:0bcd700a64] FTP en Apache gaan draaien. Maaruh, welke distro moet ik hebben? :roll: Ik draai nu op RedHat 8, maar heb reeds Mandrake 8.2 achter de rug. Ik ken een systeembeheerder, die werkt bij Audax en hij raadt mij RH8 aan. Is dat zo, en zoja waarom? RH8 werkt bij mij vrij sloom (PIII 667MHz, 1GB RAM, 100GB HDD) Ik heb geen ervaring met SuSe? Is dat wat... Of gewoon RedHat of Mandrake? Anders, Waarom zou ik RedHat blijven gebruiken en niet overstappen op Mandrake 9? Alvast hartelijk dank voor de reacties![color=indigo:0bcd700a64][/color:0bcd700a64][size=18:0bcd700a64][/size:0bcd700a64]
Link naar reactie
Voordelen van RedHat zijn de robuustheid van het systeem, de bekendheid van de implementatie (vrijwel alle boeken/documentatie gaat over RedHat, veel software wordt tenminste voor RH uitgebracht...) Nadeel van deze bekendheid is dat evt wormen etc. die gebruik maken van veiligheidslekken meestal ook als eerst onder RedHat werken. RedHat sloom? Ga even na of je te maken hebt met flessehalzen in je schijftoegang (kun je uitvogelen met het commando [b:98ad365b37]hdparm -t -T /dev/hda[/b:98ad365b37]), je videodrivers, of de desktop zelf (laatste kun je uitvogelen door een andere desktop te gebruiken, zoals kde, of een window manager zoals window maker, fluxbox, etc..) Max
Link naar reactie