Ga naar inhoud

[Red Hat 7.3] Source RPMs

anoniem

Aanbevolen berichten

source rpm's moeten eerst nog gecompileerd worden voordat je ze kunt gebruiken. Dat kun je automatiseren via het rpm-commando, maar ook handmatig doen. Voordeel van handmatig compileren is dat je nog bepaalde vlaggen kunt meegeven, de source kunt patchen, etc... Hierdoor krijg je een gecompileerd programma dat beter op je systeem etc. aansluit, waardoor de zaak stabieler/sneller kan draaien. Doordat het een rpm-bestand betreft heb je tevens het voordeel dat de dependencies etc. gewoon in de rpm-database worden opgenomen.. Max
Link naar reactie
Het commando is [b:1c979ec70f]rpm[/b:1c979ec70f] met enkele vlaggen die aangeven dat je de broncode automatisch wilt compileren. RobertV heeft deze onlangs in dit forum gepost bij een ander onderwerp, weet zo snel niet meer welke, maar misschien dat Robert deze thread morgen of zo leest. Voor het compileren van de source rpm, ga naar de map waar rpm de source heen schrijft, doe ./configure, make en make install. Bij ./configure kun je diverse vlaggen meegeven tav de configuratie van het compilatiescript. Dat staat verder los van rpm, het compileren is dan hetzelfde als met een doorsnee broncode die je download van Internet. Max
Link naar reactie
Ik ben er inmiddels achter dat ik rpm-build package niet had geinstalleerd en dat dit nodig is voor het loslaten van het rpm commando op source RPMs. Tja, dan blijf je steken op de eerste hobbel ... Daarna stuitte ik natuurlijk wel weer op nieuwe problemen bij het installeren van m'n eerste source rpm, maar ik kan nu beter eerst even zelf verder zoeken. Kortom: wat mij betreft is deze thread al weer gesloten. Dank voor je antwoorden, er zit zoals altijd weer handige info in!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...