Ga naar inhoud

[Red Hat 7.3] Mail zenden via kabelmodem werkt niet (meer?)

anoniem

Aanbevolen berichten

Misschien niet echt een Linuxonderwerp, maar het lukt me niet (meer? ik dacht dat ik dat tot voor kort nog wel kon, maar ik twijfel daarover nu een beetje) om mail via mijn "inbelprovider" (waar ik een actief mailadres heb) te sturen als ik verbonden ben met mijn "kabelprovider". Om mail te verzenden (smtp, overigens) moet ik dus weer (of nog?) ouderwets inbellen. Dat gebeurt me zowel in Evolution 1.0.8 als in Kmail 1.4.3. Mail ontvangen gaat echter probleemloos. Zou het probleem aan een instelling in Linux kunnen liggen of is het mogelijk dat "inbelproviders" je het onmogelijk maken mail te zenden als je niet inbelt?
Link naar reactie
Heb ik ook gehad met HetNet. Een tijdje wou het verzenden niet via een andere provider, later opeens wel weer (?) Mogelijk dat de smtp-server tijdelijk niet bereikbaar is via het Internet, maar nog wel als je direct bij de betreffende provider inbelt... In kmail moet je bij de smtp-server overigens wel aangeven dat de server authenticatie vereist, en uiteraard de gebruikersnaam & wachtwoord opgeven.. Max
Link naar reactie
Klopt, ik heb verschillende inbelproviders, maar alleen HetNet werkt via een verbinding met een andere provider, de rest stelt zijn server alleen beschikbaar aan inbellers op hun eigen systemen. Maar als je via kabel internet, dan mag ik aannemen dat je kabelprovider een smtp-server aanbiedt voor het verzenden van mail. Stel deze gewoon in als verzend-server, en laat de rest van je instellingen intact. Dan ontvang je gewoon de post via je inbelprovider zijn pop3-server, en verstuur je via de smtp-server van je kabelprovider. Doe ik overigens ook. Verder kun je in kmail verschillende 'transportservers' instellen. Kies in de 'Opsteller' bij menu 'Beeld' voor de optie 'Berichtentransport'. KMail voegt dan een nieuwe regel toe aan de headers van de Opsteller, waarin je via een spinveld een andere ingestelde smtp-server kunt kiezen. Je kunt ook verschillende identiteiten aanmaken, selecteer dan in het voorgenoemde menu de optie 'Identiteit' om een spinveld voor de identiteitswisseling te activeren. Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...