Ga naar inhoud

FreeBSD 5 en ports update.

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb FreeBSD 5 draaien op een proliant (dit omdat bij 4.x mijn NIC niet herkent werd). Maar las ik nu mijn ports wil upgraden kan dat neit want hij wil de INDEX van de ftp servers niet lezen. Iemand enig idee wat het kan zijn? heb ook al een directe url ingetypt met alle dir´s om die INDEX te kunnen benaderen maar heeft tot nu toe nog niet mogen helpen.
Link naar reactie
Ik heb gister avond nog een keer flink zitten stoeien met versie 4.7 en heb hem nu via CD geinstalleerd. Vervolgens kon ik wel 127.0.0.1 pingen en ook pingen naar 10.0.0.156 werkte enkelt verder asl mijn eigen NIC pingen lukte niet. Na veel zoeken in FreeBSD kwam ik er achter dat de NIC op 100Mb draaide terwijl het ADSL modem maar 10Mb aan kan. Heb nu dus om dit te verhelpen in de /etc/rc.conf file de volgende regel gemaakt: [i:2c3b7c2be9]ifconfig_tl0="inet 10.0.0.156 netmask 255.0.0.0 media 10baseT/UTP[/i:2c3b7c2be9] En dan werkt de NIC wel :-) dus is voor andere die ooit met die probleem komen handig om te weten. Verder zit ik nu met probleem dat ik bij de install van php de melding krijg dat die libtool niet geinstalleerd is. Ben alleen nog zoekende waar ik die vandaan kan halen... Dus als iemand een idee heeft voor me :-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...