anoniem Geplaatst: 29 oktober 2002 Delen Geplaatst: 29 oktober 2002 Help, nadat ik zapping heb gecompileerd kan, na een crash van dit programma, GNOME /dev/sound/mixer niet meer vinden. Ook doet mijn /dev/video(0) het niet meer. Dat is balen. Maar als ik de ESD opstart kan ik gewoon in xmms via esd mp3-tjes afspelen. Weet iemadn hoe ik mijn multimedia apparatuur weer aan de praat krijg? ik gebruik MDK 9.0 en gnome 2.0. Tevens ben ik het een en ander van RPM's aan het compileren en m.b.v checkinstall aan de RPM database toe te voegen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2002 een herstand van het geluid wil misschien werken? (/etc/init.d/sound restart) /dev/sound/mixer is trouwens een link naar /dev/mixer heb wel eens onder gnome gehad dat hij /dev/mixer niet kon vinden... was inderdaad weg.. een herstart van het geluid deed wonderen.. misschien is de devfs daemn leip geworden? zou ook nog kunnen. :p Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2002 Helaas pindakaas, dat werkte niet. Stel dat ik de soundcard eruit haal, herstart en hem er daarna weer inzet. Zou dat wat oplossen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2002 Tja, het is geen windows ;) Wat je kunt proberen is om opnieuw je geluidskaart te configureren. Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2002 ik heb sndconfig al een keer laten lopen, verder heb ik opnieuw de kernel laten configuren. Kan daar een foutje ingeslopen zijn? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2002 nog even iets anders, als ik esd opstart krijg ik nu de melding audio_alsa: no cards found! moet er nog een verwijzing in modules.conf komen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2002 alsa zit niet in de kernel alsa installeerd de modules in /lib/mod/<kernel versie>/kernel/drivers/sound (iirc) als je een nieuwe kernel maakt en de oude modules weggooit, dan ben je je drivers kwijt... (overigens worden die oude modules niet standaard weggegooid) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2002 Dan zal dat het probleem zijn, weet je ook hoe ik de alsadrivers weer terug krijg? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2002 Alsa opnieuw installeren. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen