Ga naar inhoud

X Windows op Windows

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben betrekkelijk nieuw met Linux en nu heb ik het volgende probleem: we hebben thuis een linux server draaien die mijn vader onderhoud maar ik wil er nu zelf 1 opzetten maar we hebben geen beeldscherm meer nu is dat voor de installatie niet zo erg want dan pak ik er wel 1 weg. Maar voor het gebruik is dat lastiger. Ik weet echter dat je een KDE desktop op je windows scherm tevoorschijn moet kunnen toveren door simpelweg de X Windows server te benaderen. Wat heb ik hiervoor nodig? Of beter nog waar kan ik een tutorial of documentatie hierover vinden? Bedankt, Marcel
Link naar reactie
Een remote X-sessie vanuit Win9x starten? Er moet dan wel eerst een X-server onder Win9x draaien; bijvoorbeeld MI/X van MicroImages (shareware via tucows of www.microimages.com ) of de freeware-versie van Xfree86; http://xfree86.cygwin.com. Typ dan in een telnet-sessie in "xterm -display ipadres-workstation:0" en start dan de gewenste applicatie. Netscape of zo. Werkt ook met winNT/2000/xp en met ssh via putty. Maar je moet ook maar eens naar VNC kijken. Remote je gui (kde, gnome of whatever) benaderen. Ik denk dat dat is wat je wilt.
Link naar reactie
[quote:d35632715e="maximilaan"]Andere oplossing, een server configureren over een netwerk kan toch ook via webmin> kde is ietwat teveel van het goede voor een server, veel te link qua beveiliging etc..[/quote:d35632715e] Het lukt inderdaad ook via webmin maar hij wordt niet alleen voor server doeleinden gebruikt ik wil meteen af en toe even met de Linux browsers mijn gemaakte websites te kunnen testen. Bedankt! Marcel
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...