anoniem Geplaatst: 28 oktober 2002 Delen Geplaatst: 28 oktober 2002 Hallo, Ik ben betrekkelijk nieuw met Linux en nu heb ik het volgende probleem: we hebben thuis een linux server draaien die mijn vader onderhoud maar ik wil er nu zelf 1 opzetten maar we hebben geen beeldscherm meer nu is dat voor de installatie niet zo erg want dan pak ik er wel 1 weg. Maar voor het gebruik is dat lastiger. Ik weet echter dat je een KDE desktop op je windows scherm tevoorschijn moet kunnen toveren door simpelweg de X Windows server te benaderen. Wat heb ik hiervoor nodig? Of beter nog waar kan ik een tutorial of documentatie hierover vinden? Bedankt, Marcel Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2002 Een remote X-sessie vanuit Win9x starten? Er moet dan wel eerst een X-server onder Win9x draaien; bijvoorbeeld MI/X van MicroImages (shareware via tucows of www.microimages.com ) of de freeware-versie van Xfree86; http://xfree86.cygwin.com. Typ dan in een telnet-sessie in "xterm -display ipadres-workstation:0" en start dan de gewenste applicatie. Netscape of zo. Werkt ook met winNT/2000/xp en met ssh via putty. Maar je moet ook maar eens naar VNC kijken. Remote je gui (kde, gnome of whatever) benaderen. Ik denk dat dat is wat je wilt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2002 VNC is idd de netste oplossing denk ik. VNC zit overigens standaard in kde 3.1.... Hoef je alleen nog maar voor een VNC-programma voor Windows op te scharrelen en te installeren. Kijk even op www.tucows.com oid. Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2002 Andere oplossing, een server configureren over een netwerk kan toch ook via webmin> kde is ietwat teveel van het goede voor een server, veel te link qua beveiliging etc.. Max Quote Link naar reactie