Ga naar inhoud

Mandrake 9.0 vreselijk traag


anoniem

Aanbevolen berichten

mandrake 9.0 is erg traag ik kan op een 700 mhz celeron (laptop) (256 mb) niet eens een filmpje bekijken mplayer heeft dan meer dan 100% van de cpu nodig (en dat kan ie om een of andere reden niet krijgen ;)) ik heb al met hdparm gespeeld (en dat was het probleem dus duidelijk niet) ook ligt het niet aan de mplayer binaries, want LFS op hetzelfde systeem gaat als een speer - ong 50% usage) met de gekopieerde binaries (vanuit mandrake gekopieerd dus - had ze toch zelf gecompiled) klein gokje: (een aantal) dynamic libraries werken niet naar behoren... daar valt vast niet al te veel aan te doen? in dat geval: cat /dev/null > /dev/hda2 ;)
Link naar reactie
Over traag gesproken: heb je al eens geprobeerd om in Konqeror de hele mapstructuur van /mnt op je scherm te krijgen? Op mijn PIII-550 duurt dat onderhand een volle minuut. Dat stomme Mandrake automount checkt waarschijnlijk alle verwisselbare devices en heeft daar verrekte veel tijd voor nodig. Als dat nu gewoon direct na het opstarten van KDE op de achtergrond gebeurd, maar nee. :x
Link naar reactie
automount schakel je idd uit door iets in de fstab aan te passen het mplayer verhaal... ik snap wel dat het op mijn systeem sneller is... maar zoveel sneller (en vooral ook dat het op mandrake zo langzaam is...) mijn systeem (incl glibc ed) is redelijk aggressief geoptimaliseerd as in -march=i686 -Os -s -fomit-frame-pointer (laatste alleen niet bij glibc/gcc/binutils) glibc wel met -kernel-version 2.4.18 ik sta ook voor een raadsel... al die optimalisaties kunnen geen 100+% verbetering geven...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...