Ga naar inhoud

Java-plugin + Mozilla => problemen

anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, Ik probeer al heel lang de Java-plugin onder Mozilla te installeren, als ik dit via de standaard plugin-installer doe van Mozilla en alles volgens het boekje doe d.w.z. afsluiten en opnieuw opstarten e.d. Dan werkt het niet. Er staat bij de herkende plugins dan helemaal niets wat ook maar met Java te maken heeft. De gebruikte plugin is bestemd voor Netscape 6.1, als ik de module voor Netscape 4 gebruik dan wordt deze wel herkend, alleen als ik een webpagina bezoek die Java gebruikt verschijnt weer dat pop-up venster dat vraagt of ik Java wil installeren, kortom het wil niet lukken. Ik heb ook al plugins van verschillende JRE's geprobeerd, o.a. die van Sun, IBM en Blackdown, geen van allen werkt. Heeft iemand hier een oplossing voor, ik zou graag willen dat het werkt onder Linux omdat ik zelf bezig ben met een it-module Java op school.... :D Bij voorbaat dank!
Link naar reactie
Helaas, het wekt gewoon niet op die manier. Ik ben er achter hoe het komt dat het niet werkt, heb even gezocht op de Gentoo-forums. Het zit namelijk zo dat mijn gehele systeem met GCC 3.2 is gecompiled, alle Java JRE's en JDK's zijn voorgecompiled met GCC 2.9x. Dit levert wat conflicten op. Enige oplossing is de source van een JRE vinden en die dan compilen, met GCC 3.2 wel te verstaan :D Bedankt voor jullie hulp! Helaas heeft het niet gewerkt :roll:
Link naar reactie
[quote:95e364889a="knopper"]Joepie, het is gelukt. Ik moest het volgende downloaden en installeren: http://tristan.halo43.com/files/gentoojava1.4.0.tar.bz2 Wat een opluchting.... :D edit: bespaart jou weer wat zoekwerk water..... :wink:[/quote:95e364889a] Hoe heb je het dan gedaan. ik had het zelfde probleem en had dat ook al gevonden, maar als ik het installeer doet ie het nog steeds niet. :( Eddy
Link naar reactie
Volgens mij moet je /opt-jdk-1.4.0.02 hebben, het is in ieder geval de dir waarin de volgende dir voorkomt "image-j2sdkxxxxx" xxx: weet ik niet uit mijn hoofd.... :D Vervolgens moet je naar de jre/plugin/ns610 directory gaan daar staat de plugin, hiervan maak je een symlink naar /usr/lib/mozilla/plugins NIET KOPIEREN DUS!!!!! Ik hoop dat het werkt, succes!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...