anoniem Geplaatst: 26 oktober 2002 Delen Geplaatst: 26 oktober 2002 Hallo, ik wil graag eens gaan expirimenteren met linux, ik dacht zelf mandrake. Momenteel staat er een dual boot op met windows ME en Windows XP home edition, kan ik mandrake of eventueel een andere versie van linux naast deze huidige windows systemen installeren en hoe moet dit? De dual boot is aangemaakt door de installatie van XP. Mijn systeem is een P4 1,8GHz, 512MB SDRAM, HD 80GB. B.v.D. Patrick Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2002 http://www.winimage.com/bootpart.htm kijk hier maar eens dit werkt perfect Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2002 Overweeg ook dit... eerst Mandrake booten van diskette.... later de linux starten dmv de boot.ini van winxp. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2002 Hoe bedoel je dat eerst Mandrake booten van diskette? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2002 Ik bedoel eerst van diskette in die zin dat je sowieso een rescue-diskette moet maken en dat je dat dus eerst doet om zo Linux te booten. Kijk je daarna in de nt-howto hoe je dan via boot.ini kunt booten.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2002 gewoon onder windows bootmagic installeren. Daar kun je vervolgens van alles aanhangen- andere windows, of verschillende linux. :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2002 In plaats van te gaan klooien met boot.ini kan je natuurlijk ook Linux het werk laten doen. Kies tijdens de installatie van Mandrake voor boot manager GRUB. Hierdoor krijg je een boot menu met ME, XP, Linux. Bij mij werkt het tenminste perfect. :) P.S.: Vergeet tijdens de installatie van Mandrake niet een SWAP-partitie aan te maken! Er staat namelijk niet bij dat het moet. Ik maakte deze fout ook, met als gevolg een installatie die vastloopt... :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2002 Maar mensen, ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maak altijd een rescue-diskette!!!!!!!!!!!!!! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen