Ga naar inhoud

"freeing unused kernel memory: xxx k freed" - en d

anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik begreipuh nix meer fan.... 't gaat om een laptop met AMD-K6 II 333MHZ 64mb intern 2mb videovard (trident)... heb al tweemaal geprobeerd mandrake 9 te installeren (die op 2 desktops prima draait) en na install krijg ik bij het booten de melding "freeing unused kernel memory: 136 k freed" en vervolgens lockt hij compleet. Geen beweging in te krijgen, en repair/herinstall doet niks. Via een ander forum kreeg ik het advies om het L2-cache eens uit te zetten, en dat hielp ook niet... wel als ik het L1-cache (!) uitzet, dan komt hij welgeteld een regel verder (INIT 2.83 booting) en hangt dan alsnog. Dus dan maar eens met RH8 proberen... install geen probleem, maar bij het opstarten: "freeing unused kernel memory: 200 k freed" en hup... we hangen weer! Ik heb nu m'n L1 maar met rust gelaten, anders kan ik alle instructies zelfs calligraferen en ben ik nog sneller dan de compu!! ;-) Ik weet dat Mandrake en RH voor 90% gelijk zijn, maar je zou zeggen dat het toch moet lukken... of zou deze kernel incompatible zijn met mijn laptop? Eerdere linux distro's (Caldera, RH7.0, Mandrake 7, M6.1, RH5) gaven nooit problemen - behalve dan het consequent niet herkennen van de NIC 3c589c en daarom wil ik maar weer eens een nieuwe distro testen, om eindelijk eens wat fanatieker met linux aan de slag te kunnen). Iemand een ideetje? Grtz, Limbo-aapje
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...