Ga naar inhoud

[Red Hat 7.3] Casema/wanadookabel eigenlijk eenvoudig?

anoniem

Aanbevolen berichten

Vandaag heeft een monteur wat aan onze kabel gerommeld en een kabelmodem achtergelaten. Eerst heb ik die maar eens onder Windows XP aan de praat proberen te krijgen: gewoon met wat "wizards". Een beetje onzekere verbinding: met behulp van een kennelijk ter zake kundige helpdeskmedewerker (!) dat opgelost: ik moest mijn Ethernetkaart een IP-adres toekennen. Ik snap wiening van dat soort dingen, maar in dit geval zou volgens hem het COM21 modem niet helemaal kosjer zijn. Zal wel. Enfin, ik verwachtte allemaal ellende onder Red Hat Linux 7.3. en begon dus gelijk lastige dingen te doen: we hebben immers te maken met een PPPoE verbinding en dat klonk moeilijk. Ik dacht dus - na wat gezoek in helpfiles en op het net - maar gelijk diep te moeten gaan graven. Werkte allemaal natuurlijk niet. Totdat ik simpelweg in Red Hat Control Network de ethernetinstellingen aanpaste aan de instellingen die ik voor Windows XP had doorgekregen en daar eens (bij wijze van proef) een xDSL connection aanmaakte. En toen had ik meteen een prima werkende PPPoE verbinding! Moraal? Dat het onder Linux soms (?) heel eenvoudig kan? Ik weet het niet, maar was wel blij verrast. (En nu eens kijken of ik van de niet goed geld terug regeling gebruik ga maken over drie maanden ...)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...