anoniem Geplaatst: 23 oktober 2002 Delen Geplaatst: 23 oktober 2002 Beste, ik heb Mandrake van één of andere ftp-server gehaald. Enkel op cd branden en rebooten... cool... Dat gehele zootje is echter wel meer dan anderhalve gieg. Wie kan mij vertellen welke files van levensbelang zijn voor het installeren van Linux? merci Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2002 [url]http://www.linux-mandrake.com/nl/ftptmp/1035399720.fff18a2a7a7512ec90f109a06949ca35.php[/url] hier vond ik de ftp-server... ik koos voor de eerste server in de rij van frankrijk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2002 De link die je gaf bestaat volgens Mandrake niet meer. Ik begrijp dat je allemaal losse pakketjes hebt gedownload? Ehh, dat kan wel, maar is niet gebruikelijk. Als je Mandrake vanaf cd-rom wilt installeren, dan download je de .iso-bestanden van mandrake van hun site, of van [edit] www.linuxiso.org [/edit] , of vergelijkbare site. Je kunt volgens mij 3 cd-roms's downloaden. De eerste is genoeg voor het besturingssysteem, maar als je het wilt gebruiken heb je natuurlijk applicaties nodig ;) Download daarom alle 3 de cd's en zet ze op cd-schijf. dmv het installatieprogramma kun je dan kiezen uit software van alle 3 de cd's. Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2002 dikke merci... 'k zal dat direct eens proberen!! :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2002 't is wellicht [url]www.linuxiso.org[/url] zonder streepje dus Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2002 Ai, stom dat had ik willen verbeteren voordat ik de posting verzond :( Pas hem wel even aan.. TNX Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2002 even melden dat het gelukt is... voor het eerst in mijn leven bekijk ik het Internet door linux-ogen... merci mannen!!! (en vrouwen) aerypton Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2002 Gefeliciteerd!!:D dat voelt goed of niet:P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2002 awel, 't is serieus wennen... ik heb mandrake geïnstalleerd, en je krijgt daarbij drie verschillende browsers. Alle respect: ik ben op zoek naar een echte browser :lol: Probleem 1: ik weet nog niet hoe programma's moet installeren. Ik kan enkel programma's installeren die op de installatie-cd staan... maar geen losse gedownloadde programma's... wie mij kan helpen: mijn dank is groot! Probleem 2: Vind de juiste software maar. Ik wil terug kunnen communiceren via MSN Messenger, ik wil m'n bestanden kunnen uploaden naar m'n webserver, ik wil een deftige browser,... En ik heb m'n systeem al twee keer doen crashen... ligt het aan linux of aan mij? In ieder geval is het zelden gecrasht met XP... 't is vreemd om als Windows-IT-er, terug van nul te moeten beginnen. 't Is alsof ik weer moet leren kruipen terwijl ik al serieuze sprintjes aankon :lol: Maar we houden vol! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2002 > Ik wil terug kunnen communiceren via MSN Messenger. Probeer [url=http://www.redetica.com/ftp/amsn/]deze[/url] of [url=http://amsn.sourceforge.net/#en]deze[/url] > ik wil m'n bestanden kunnen uploaden naar m'n webserver, [url=http://speakeasy.rpmfind.net//linux/RPM/cooker/contrib/RPMS/kbear-2.0-2mdk.i586.html]KBear[/url] is a graphical ftp client for KDE with ability to concurrent to multiple hosts. > ik wil een deftige browser,... Ik weet niet wat jij onder een deftige browswer verstaat, maar je zou [url=http://www.opera.com/download/]Opera[/url] kunnen proberen. > En ik heb m'n systeem al twee keer doen crashen... Voor dit probleem kun je beter een nieuwe topic starten. Vermeld daar in relevante gegevens: wat was je aan het doen op het moment van de crash. Is deze crash reproduceerbaar. Was je in Gnome, KDE... En vermeld ook nog wat van je hardware: moederbord, werk geheugen, videokaart..etc En uiteraard een duidelijk Onderwerp :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2002 bedankt :P als het nog eens crashed zal ik inderdaad een nieuw topic starten. 't Moet iets te maken hebben met het mailprogramma evolution... maar 'k ga wachten tot het een derde keer voorkomt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2002 je doet net of je alleen maar linux draait. ik hoop toch wel dat je een dual boot hebt gemaakt. ik heb linux geinstalleerd staan, omdat ik soms wat dingen wil uitproberen, maar ik doe eigenlijk alles nog in windows. ik krijg idd ook weinig geinstalleerd. verder vind ik dat explorer sommige webpagina's beter weergeeft dan de browsers die bij mandrake zitten. dat ligt ongetwijfeld aan mij, maar voorlopig blijf ik dus wel voornamelijk windows gebruiken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2002 neen, enkel linux op dit moment... als ik windows laat staan, dan ga ik linux nooit echt gebruiken... als ik frans wil leren ga ik naar frankrijk waar ik het moet spreken! that's just me... :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2002 [quote:74a71d15e6="Aerypton 2"]neen, enkel linux op dit moment... als ik windows laat staan, dan ga ik linux nooit echt gebruiken... als ik frans wil leren ga ik naar frankrijk waar ik het moet spreken! that's just me... :lol:[/quote:74a71d15e6] That's the spirit. Zo hoort het natuurlijk eigenlijk ook, al die rotzooi met dual-boots ed vind ik ook maar niks. Als je puur Linux hebt zul je je daarmee maar moeten redden en dan doe je daar ook moeite voor ipv ff rebooten naar Windows voor dit, ff rebooten voor dat. Zo kom je er nooit. Succes, BTW Mozilla is toch een prima browser? Snel, modern theme ziet er verder strak uit. Als Kbear niet bevalt kun je ook voor gftp kijken dat is een heel erg fijn prog. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2002 tja dat is pas fanatisme! ik kan het me echter nie veroorloven. ik heb mensen en een school waar ik rekening mee moet houden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2002 [quote:5f05e18e5c]tja dat is pas fanatisme! ik kan het me echter nie veroorloven. ik heb mensen en een school waar ik rekening mee moet houden.[/quote:5f05e18e5c] ik ook... ik ben op dit moment de wanhoop nabij... de cd van XP lag al bijna terug in het laadje... - zucht - ik krijg niet één programma geïnstalleerd, behalve dan die van de installatie-cd... :( [quote:5f05e18e5c]BTW Mozilla is toch een prima browser? Snel, modern theme ziet er verder strak uit. Als Kbear niet bevalt kun je ook voor gftp kijken dat is een heel erg fijn prog.[/quote:5f05e18e5c] Mozilla kan niet eens de é goed weergeven, laat staan dat een site met wat uitbreiding deftig getoond wordt... :cry: :cry: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2002 konqueror zit er standaard bij en die vind ik tock best goed. ik denk dat je het maar moet accepteren dat niet alles even geweldig wordt weergegeven. het zal nog wel beter worden, tenminste dat hoop ik. het installeren van rpm's is toch niet zo moeilijk. dat doet mandrake voor het grootste gedeelte zelf. compileren is een ander verhaal. je moet zorgen dat je alle development-libraries geinstalleerd hebt die nodig zijn voor het compileren van het betreffende programma. die staan vaak wel aangegeven in een readme. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2002 [quote:41444ed7ed="Cyphus"]tja dat is pas fanatisme! ik kan het me echter nie veroorloven. ik heb mensen en een school waar ik rekening mee moet houden.[/quote:41444ed7ed] Maar omdat jij niet zonder Windows kunt wil dat niet zeggen dat iedereen per se een dual boot moet gebruiken toch? Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2002 [quote:6347ea56b2="Aerypton 2"] [quote:6347ea56b2]BTW Mozilla is toch een prima browser? Snel, modern theme ziet er verder strak uit. Als Kbear niet bevalt kun je ook voor gftp kijken dat is een heel erg fijn prog.[/quote:6347ea56b2] Mozilla kan niet eens de é goed weergeven, laat staan dat een site met wat uitbreiding deftig getoond wordt... :cry: :cry:[/quote:6347ea56b2] Geef een een voorbeeld van een site? Bij mij heeft mozilla geen problemen met speciale tekens, en ik ben nog geen site tegengekomen die niet goed werd weergegeven. wat die fonts betreft, probeer eens andere fonts in mozilla te gebruiken. Je weergave wordt mooier, en je hebt geen last van speciale tekens.. Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2002 [quote:45b18d3c02="maximilaan"][quote:45b18d3c02="Cyphus"]tja dat is pas fanatisme! ik kan het me echter nie veroorloven. ik heb mensen en een school waar ik rekening mee moet houden.[/quote:45b18d3c02] Maar omdat jij niet zonder Windows kunt wil dat niet zeggen dat iedereen per se een dual boot moet gebruiken toch? Max[/quote:45b18d3c02] nee niet iedereen moet een dual boot hebben nee, maar ik geloof niet dat ik dat gezegd heb. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen