Ga naar inhoud

Een langzame Nautilus


anoniem

Aanbevolen berichten

zou allemaal als een trein moeten lopen. Enigste wat ik zo kan bedenken, is misschien een trage schijf ? of dat je directory's van een netwerk wil bekijken? Oja? weet je zeker dat je idd Gnome2 hebt ? stomme vraag misschien, maar een tijdje terug had ik dat ook met iemand, die dacht dat hij gnome2 had, maar nog steeds met 1.4 zat 8) heeft heel wat verwarring opgeleverd :P
Link naar reactie
Gnome2 is net uit :P Dus nieuwe versie zal even duren.. Op je systeem zou Nautilus als een speer moeten werken, kijk even of er mogelijk een bepaalde instelling is die dwars is. Ga ook na of je schijfdoorvoersnelheid mogelijk laag is ingesteld. (doe je als root met [b:86ca7324f3]hdparm -t -T /dev/hda[/b:86ca7324f3]) Een alternatief voor Nautilus? Ehh, is Gnome Midnight Commander nog beschikbaar voor Gnome2? Kijk verder even op de site van Gnome naar een alternatief die aansluit op deze desktop. Uiteraard kun je ook uitkijken naar andere bestandsbeheerders, bijv. Krusader of Konqueror, of als je de prompt niet vies vindt, Midnight Commander (mc).. Max
Link naar reactie
Nog een leuk artikel over Nautilus: http://www.linuxorbit.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=540&page=1 Wat ik overigens begrijp uit dit artikel is dat Nautilus voor Gnome2 een stuk sneller geworden is, maar dat de applicatie eigenlijk geen integraal onderdeel van Gnome is, maar in feite een aparte applicatie, met zijn eigen framework... Dat heeft natuurlijk de nodige consequenties op de algehele snelheid van de bestandsbeheerder.. Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...