Ga naar inhoud

mount mijn windows partitie niet

anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:26e78b94fe="Erik den Toom"][quote:26e78b94fe="Marcel de Reus"]Of in het geval van NTFS [code:1:26e78b94fe] mount -t ntfs /dev/hda1 /mnt/windows [/code:1:26e78b94fe][/quote:26e78b94fe] Betekent dat dat ik mijn FAT32 ook kan converteren naar NTFS? (als dat kan)[/quote:26e78b94fe] nee, je geeft daarmee alleen aan welk FS die partitie is. NTFS is stabdaart ondersteund bij jou omdat je SuSE 8.0 hebt maar je kunt er niet naar wegschrijven, alleen lezen, vandaar dat FAT32 handiger is.
Link naar reactie
Ehh ik snap iets niet, SuSe maakt toch automatisch een mountpoint aan voor fat32-schijven?? Kijk even op je systeem of je de map /windows/C oid ziet. Als dat het geval is, doe dan dit: [code:1:1124774e1f] mount /windows/C [/code:1:1124774e1f] En klaar ben je. Als het goed is staan er pictogrammen op je desktop waarmee je kunt mounten, deze zijn evt zelf aan te maken door met je rechtermuisknop op je desktop te klikken, en te kiezen voor "Nieuw->Harde schijf". Vul de benodigde gegevens in , en klaar ben je.. Max
Link naar reactie
[quote:f0c0f7cf38="maximilaan"]Ehh ik snap iets niet, SuSe maakt toch automatisch een mountpoint aan voor fat32-schijven?? Kijk even op je systeem of je de map /windows/C oid ziet. Als dat het geval is, doe dan dit: [code:1:f0c0f7cf38] mount /windows/C [/code:1:f0c0f7cf38] En klaar ben je. Als het goed is staan er pictogrammen op je desktop waarmee je kunt mounten, deze zijn evt zelf aan te maken door met je rechtermuisknop op je desktop te klikken, en te kiezen voor "Nieuw->Harde schijf". Vul de benodigde gegevens in , en klaar ben je.. Max[/quote:f0c0f7cf38] nee, dat doet ie alleen als jij ze bij de install zelf maakt, anders heb je geen pics of een prefixed fstab
Link naar reactie
[quote:9c01f9af3d="maximilaan"]Dat klopt, maar dan moet de map /mnt/windows wel aanwezig zijn op je systeem, dan dat is hij volgens mij niet. Vandaar mijn advies om aan /windows/C te koppelen. /mnt/windows kan ook, (eigenlijk kan elke willekeurige map..), maar die moet uiteraard wel op het systeem aanwezig zijn. Max[/quote:9c01f9af3d] Ik heb ff gekeken maar /windows/C is niet standaard aanwezig bij SuSE. Hij maakt alleen de map aan die je tijdens de partitonering opgeeft als mountpoint en hij heeft verder geen standaard voorkeur.
Link naar reactie
shadow_figure: Heb je gekeken of de map /mnt/windows op je systeem aanwezig is? Anders werkt het commmando idd niet. En verder, voer je hem uit zonder de aanhalingstekens? Marcel_de_reus: Uiteraard gebruikt SuSE het mountpoint die je tijdens de installatie opgeeft. Maar vooral nieuwe gebruikers zullen bij het partitioneren de standaard-instelling van SuSE respecteren, en dus gebruik maken van /Windows/C. Maar eigenlijk doet dat er niet toe, het gaat erom dat wanneer je het commando mount uitvoert, de map waaraan je wilt koppelen aanwezig moet zijn. Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...