Ga naar inhoud

SuSE Firewall2 ->> IPTABLES

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een firewall script waarin ik gebruik maak van IPTABLES. Echter het lijkt niet te werken zonder de instellingen van SuSE de firewall2 config files. Volgens mij heeft het iets te maken met de modules die niet geladen worden maar dat weet ik niet zeker. Hoe kan ik de modules die ik nodig heb laten draaien? ps: als ik de instellingen van SuSE firewall2 gebruik dan werkt mijn multilink ISDN niet meer (de slave ippp1 kan die niet meer vinden). Als iemand hier een oplossing voor weet is het ook goed.
Link naar reactie
Thnx, ik begon al te wanhopen en te denken dat ik alleen een ISDN verbinding had en dus niemand mij enig advies kon geven. Ik ga het vanavond meteen met die guarddog proberen. De modules heb ik via een omweg kunnen laden, door eerst een keer de standaard SuSe firewall in te stellen en vervolgens weer te verwijderen. De modules voor IPTABLES blijven dan in de kernel. Dus dat werkt nu. Moet alleen nog kijken hoe dat nu zit met de mpp verbinding. De slave device van isdn is op de een of andere manier gekoppeld aan mijn firewall en als ik hem wel koppel dan kan ik hem niet gebruiken. Zeer vreemd. Het probleem is ook dat er zeer weinig informatie over is te vinden. Valt niet mee maar we gaan door.
Link naar reactie
Ik moet zeggen dat ik er nu toch ook wel aan zit te denken. In je IPTABLES firewall gebruik je in je rules ook je netwerk kaart "eth0" en de verbinding met de buitenwereld, in mijn geval "ippp0". De salve wordt inderdaad als ippp1 opgenomen als device. Ik ga dat vanavond denk ik maar eens proberen. Is het misschien mogelijk om als uitgaande device iets op te geven als mppp of ippp+ ofzo zodat je ineens alle mogelijke devices afdekt.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Een kleine nabrander ... Ik heb het advies (aan de vragensteller) om allereerst Guarddog maar eens te gebruiken opgevolgd. Ik kan het "script" dat Guarddog genereert nog niet helemaal bevatten, maar wij het mij nu om gaat is dat Guarddog prima in elkaar lijkt te steken voor de doelgroep: doorsnee Linux-gebruikers. Zo is het erg makkelijk te installeren: uit m'n hoofd dacht ik dat ik een rpm kon krijgen die (dat?) zich zonder enig protest liet installeren. Belangrijker is nog: heldere documentatie, kreeg je dat maar vaker! Naar mijn (beperkte) inzicht echt een aanrader!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...