Ga naar inhoud

linux newbie here!!

anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:80bbaebba0="The game"]ik wil graag op een oude p1 133mhz een routertje draaien voor internet hoe kan ik dat het beste doen en met welke linux maakt niet uit of het groot is heb toch adsl en ik zou dan ook graag willen weten hoe ik het zou moeten isntalleren[/quote:80bbaebba0] Zo'n oud beestje heb ik ook en wordt voor (vrijwel) hetzelfde doel gebruikt. (Ik heb kabel ipv adsl.) De distributie die ik gebruik is Debian. De installatie is zo kaal mogelijk gehouden door geen gebruik te maken van tasksel en die andere selectietool tijdens de installatie. Resultaat is dat ik geen grafische desktop heb. (Die heb ik ook niet nodig, het is een server.) Let op: [list:80bbaebba0]Als je bootdiskettes voor Debian gaat downloaden moet je wel even opletten dat je de goede uitkiest. BF-2.4 bevat de 2.4 kernel die je waarschijnlijk ook wel wilt gebruiken. Andere bootdisks kunnen de 2.2-kernel nog gebruiken. Debian kun je vanaf het web op een hele makkelijke manier up to date houden. Op hakkefest.linux-site.net staat de basis van de firewall die ik gebruik. Op www.adsl4linux.nl kun je meer info vinden hoe het precies gaat mbt adsl[/list:u:80bbaebba0]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...