Ga naar inhoud

Grafisch tablet is linux?

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik draai Mandrake 9.0 en heb een Wacom Graphire USB-tablet, die werd bij installatie zelfs automatisch 'herkend', dwz hij werkt! Wel heeft hij soms even moeite met te bepalen waar de schermgrootte ophoudt, maar als ik dan even een keer horizontaal en verticaal over het tablet heenga, is het weer oké. Alleen de dubbelklikfunctie werkt (nog) niet, maar ik heb de speciale drivers voor Linux die bij Wacom op de site staan, nog niet geprobeerd. Dus wat mij betreft: geen probleem. Weet niet hoe andere distro's gaan (RH8 heeft invalide 1e cd in mijn d/l dus heb ik nog niet draaien). Pieter
Link naar reactie
Ik heb net een wacom UD1212 aangschaft. Het werkt bijna perfect. Op http://www.wacom.nl/ kan je wat info vinden. Het tablet zelf werk als een input-device onder X. Dus met (bijna) alle programma's. Ik ben er nog niet uit hoe ik de pen heoemaal moet configuren. (De eraser doet het nog niet). Suc6, een tablet is echt een uitkomst :-)
Link naar reactie
Maw kheb ff het een en ander nagekeken: X ondersteund Wacom tablet iig. Gtk ondersteund XInput *volledig* Qt ondersteund ook tablets. Gimp schijnt iig dingen als pressure sensitivity te ondersteunen..... Dus ik ben weer helemaal blij ;) Ik denk dat ik een Wacom Graphire2 ga kopen.... Ik weet het nog niet helemaal zeker want die dingen zijn achterlijk duur :( Bedankt iedereen!! Barry
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...