Ga naar inhoud

Vergeet Gnome en KDE, nu is er de XP Desktop Environment!!


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:dcac0e1589="RobertV"]Ach kom nou, [url=http://www.shellcity.net/]er zijn ook tientallen verschillende shells voor Windows[/url] maar je hoort toch ook niemand klagen dat Windows steeds gefragmenteerder wordt?[/quote:dcac0e1589] Nou neen, da's helemaal niet erg ;) Maar je wordt er wel eens moe van dat iedereen probeert hetzelfde te doen (basisgui aanleveren), terwijl Linux juist zit te springen om verbetering van de huidige gui's en killerapps voor bij deze gui's. Max
Link naar reactie
[quote:1f0ccd4bf7="maximilaan"]Kijk en huiver op http://www.xpde.com/index.php Max[/quote:1f0ccd4bf7]Voor mij persoonlijk hoeft dit niet, ik houd het bij KDE, maar het lijkt me een uitstekende optie voor een bedrijf, dat de dure licenties van M$ wil inwisselen voor Linux maar dan zo pijnloos mogelijk. Werknemers kunnen ongelofelijk gaan zeuren als er iets verandert in de dagelijkse routine en dit is een hulp om dat zo veel mogelijk te voorkomen. Kortom xpde lijkt me een prima initiatief.
Link naar reactie
[quote:c440fb9177="Douwe"]Voor mij persoonlijk hoeft dit niet, ik houd het bij KDE, maar het lijkt me een uitstekende optie voor een bedrijf, dat de dure licenties van M$ wil inwisselen voor Linux maar dan zo pijnloos mogelijk. Werknemers kunnen ongelofelijk gaan zeuren als er iets verandert in de dagelijkse routine en dit is een hulp om dat zo veel mogelijk te voorkomen. Kortom xpde lijkt me een prima initiatief.[/quote:c440fb9177] Dit argument begrij ik wel, maar gebruik dan als bedrijf bijv. Lycorish Linux. Dat is gewoon KDE, maar dan dusdanig omgebouwd dat het systeem als 2 druppels water op Windows lijkt. Kijk, het probleem met xpde is dat de window manager weliswaar op Windows lijkt qua look&feel, maar dat er verder geen applicaties voor beschikbaar zijn. Die komen dan mogelijkerwijs uit de kde/gnome stal. Gevolg is dat die elk hun eigen look&feel houden, waardoor de desktop weliswaar op Windows lijkt, maar de programma's heel anders reageren. Voordeel van het verbouwen van kde of gnome is dat je meteen de look&feel van alle, voor deze desktops geschreven applicaties wijzigt in de look & feel voor Windows. Max
Link naar reactie
Ik ben ook van mening dat de proggameurs die hun tijd in dit project gestoken hebben er beter aan hadden gedaan de huidige projecten te helpen, daar is de communty volgens mij veel meer mee geholpen. Van mij hoeft zo'n XP GUI echt niet en ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat dat veel functioneler is. Volgens mij als een bedrijf van de een op de andere dag overstapt naar Linux met KDE dan zitten de werknemers de eerste dag vreemd te kijken en vanaf de dag daarna werken ze zo als ze altijd al gewend waren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...