Ga naar inhoud

Bestanden voor een bepaalde datum verwijderen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik gebruik SARG om rapporten uit te draaien voor mijn squid proxyserver. Alleen is elke dag een apart rapport dus neemt dit na verloop van tijd heel veel schijfruimte in beslag, dit terwijl ik aan zeven dagrapporten voldoende zou hebben. Nu wil ik een script maken wat alle rapporten die ouder zijn dan de huidige datum - 6 dagen verwijderen. Met [b:624cf8de96]date --date "6 day ago" +%d/%m/%Y[/b:624cf8de96] kan ik de datum specificeren waarvoor de data verwijderd moet worden. Alleen hoe kan ik dat filteren in een [b:624cf8de96]rm[/b:624cf8de96] opdracht?
Link naar reactie
find /pad/naar/rapporten -type f -mtime +6 -exec rm "{}" \; gooit alles onder /pad/naar/rapporten/ ouder dan 6 dagen weg. Roept rm aan voor elke file, wat niet optimaal is als het heel veel bestanden zijn. optimaal (en ook safe voor rare bestandsnamen) is: find /pad/naar/rapporten -type f -mtime +6 -print0 | xargs -0 -r rm (let op beide keren cijfer 0 niet letter O).
Link naar reactie
Ik heb nu de onderste (safe) opdracht gebruikt. Dit werkt goed en de bestanden in de subdirs worden ook netjes verwijderd. Ik krijg alleen met geen mogelijkheid de directories zelf ook weg. Ik heb [b:32e183d6e8]| xargs -0 -r rm [/b:32e183d6e8] veranderd in [b:32e183d6e8]| xargs -0 -r rm -fr[/b:32e183d6e8] maar de subdirs blijven bestaan. Weet iemand de oplossing?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...