anoniem Geplaatst: 16 oktober 2002 Delen Geplaatst: 16 oktober 2002 Ik gebruik SARG om rapporten uit te draaien voor mijn squid proxyserver. Alleen is elke dag een apart rapport dus neemt dit na verloop van tijd heel veel schijfruimte in beslag, dit terwijl ik aan zeven dagrapporten voldoende zou hebben. Nu wil ik een script maken wat alle rapporten die ouder zijn dan de huidige datum - 6 dagen verwijderen. Met [b:624cf8de96]date --date "6 day ago" +%d/%m/%Y[/b:624cf8de96] kan ik de datum specificeren waarvoor de data verwijderd moet worden. Alleen hoe kan ik dat filteren in een [b:624cf8de96]rm[/b:624cf8de96] opdracht? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2002 combinatie van find en rm gebruiken (hint: man find ;) ) Kijk naar de opties -delete en -exec van find. Met wat pipes etc. kun je daarmee een commando in elkaar flansen :) succ6 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2002 Hmm...over het find commando had ik dus helemaal heen gekeken. Bedankt voor de hints, mocht het toch niet lukken dan meld ik mij wel. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2002 find /pad/naar/rapporten -type f -mtime +6 -exec rm "{}" \; gooit alles onder /pad/naar/rapporten/ ouder dan 6 dagen weg. Roept rm aan voor elke file, wat niet optimaal is als het heel veel bestanden zijn. optimaal (en ook safe voor rare bestandsnamen) is: find /pad/naar/rapporten -type f -mtime +6 -print0 | xargs -0 -r rm (let op beide keren cijfer 0 niet letter O). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2002 Ik heb nu de onderste (safe) opdracht gebruikt. Dit werkt goed en de bestanden in de subdirs worden ook netjes verwijderd. Ik krijg alleen met geen mogelijkheid de directories zelf ook weg. Ik heb [b:32e183d6e8]| xargs -0 -r rm [/b:32e183d6e8] veranderd in [b:32e183d6e8]| xargs -0 -r rm -fr[/b:32e183d6e8] maar de subdirs blijven bestaan. Weet iemand de oplossing? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2002 Laat maar, ik zag dat de datums van de directories telkens worden geupdated door een ander programma wat ik ook in gebruik heb. :( Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen