Ga naar inhoud

Startup Services "Mounting SMB filesystems"?


anoniem

Aanbevolen berichten

Vraagje, hopelijk niet te ingewikkeld. --> Mandrake 9.0 geinstalleerd, werkt perfect... maarrrrrr... toch een probleem?.... Ik heb Linux en Windows. Bij het booten van Linux blijft de boot hangen bij "Mounting SMB filesystems"... als ik <enter> druk, dan gaat het boot proces verder. Ik heb bij de services dit proces gestopt, maar toch komt Mandrake met " Mounting SMB filesystems na reboot.."???... Ik heb de Samba client en Server verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Na het verwijderen kan ik dus geen Windows meer mounten, maar na herinstallatie blijft Mandrake bij het booten wederom stoppen bij " Mounting SMB filesystems...". Kan iemand mij vertellen hoe ik dit proces kan disablen? of zodanig kan configureren dat het bootproces zonder problemen doorstart?....... Ps: als ik met Konqueor naar www.computertotaal.nl ga en probeer in te loggen,... kan ik niet inloggen!!!!?... Moet ik IE hebben om dit forum te benaderen????????.. wakker worden computertotaal!
Link naar reactie
[quote:608b21c4a2="Mnijbroek"]... Ps: als ik met Konqueor naar www.computertotaal.nl ga en probeer in te loggen,... kan ik niet inloggen!!!!?... Moet ik IE hebben om dit forum te benaderen????????.. wakker worden computertotaal![/quote:608b21c4a2] galeon doet het perfect hoor. Waarschijnlijk een instelling van Konqueror die ergens verkeert staat
Link naar reactie
Wat smb betreft, weet je zeker dat je in alle runlevels deze service hebt uitgeschakeld? Dus in runlevel 3 en 5? Max[/quote] Konqueror zal ik nog wel even checken Max, ... maar als je als root inlogt en dan de services stopt.... hoe kunnen deze services dan toch nog geenabled zijn tijdens het bootprocess. Runlevel 3 en 5.... er is zo een system prog genaamd sysV geloof ik... waarbij je alle runlevels kan zien... ... maar die werkt dus niet meer in Mandrake 8.2 nog wel, maar in 9.0 krijg ik een prog crash dat het niet werkt... feest dus!. Hoe kan ik dan SMB dan disablen... in alle runlevels???... ps: klinkt als een game als we het over levels hebben...???
Link naar reactie
geef de S* bestanden van smb in alle rc dirs een andere naam dus S0135 ==> /etc/init.d/smb wordt K003 ==> /etc/init.d/smb (kill script) voorbeeld van een runlevel uit /etc/rc.d/rc : [quote:652d880ab8] # First, run the KILL scripts. for i in /etc/rc$runlevel.d/K* ; do check_runlevel "$i" || continue [/quote:652d880ab8] K betekend dattie uitstaat.. de S dattie aanstaat.. let op de volgorde van de bestanden..
Link naar reactie
[quote:871c7ad236="Mnijbroek"] Konqueror zal ik nog wel even checken Max, ... maar als je als root inlogt en dan de services stopt.... hoe kunnen deze services dan toch nog geenabled zijn tijdens het bootprocess.[/quote:871c7ad236] Tja, als je een programma dat automatisch met het systeem start afsluit, dan kun je er op wachten dat het bij de volgende start weer wordt opgestart ;) [quote:871c7ad236] Runlevel 3 en 5.... er is zo een system prog genaamd sysV geloof ik... waarbij je alle runlevels kan zien... ... maar die werkt dus niet meer in Mandrake 8.2 nog wel, maar in 9.0 krijg ik een prog crash dat het niet werkt... feest dus!. Hoe kan ik dan SMB dan disablen... in alle runlevels???... ps: klinkt als een game als we het over levels hebben...???[/quote:871c7ad236] Ga naar /etc/rc.d/rc3.d en /etc/rc.d/rc5.d (mapnamen kunnen anders zijn, kijk even wat hier op lijkt op jouw systeem..) en zoek de links op die verantwoordelijk zijn voor het starten van de smb-services. Vervang de eerste S in de link-naam door een K. Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...