Ga naar inhoud

beveiligde cd's onde linux


anoniem

Aanbevolen berichten

Tegenwoordig zijn er cd's met een soort beveiliging die moet voorkomen dat ze gekopieerd worden ofzo....je kunt ze alleen afspelen als je een proggy van de cd gebruikt. Nou mijn vraag. Hoe moet dit onder Linux ? Niet dat ik die troep ga kopen hoor, maar ben wel benieuwd of dit een probleem is en of hier nog rechtzaken van komen etc.
Link naar reactie
Eigenlijk geen idee, mogelijk dat brandprogramma's van Linux de beveiliging niet herkennen en doodleuk overgaan naar het audiogedeelte. Wat betreft het juridische gedeelte, het is volgens mij in Nederland volkomen legaal om een audio-cd met kopieerbeveiliging te kopieren, mits het voor eigen gebruik is. Leuk detail, de kopieerbeveiliging werkt ook niet als je een losse cdrecorder hebt.. Max
Link naar reactie
Ik ken alleen de beveiliging van de nieuwe cd van Marco Borsato, en Celine Dion. Dat gaat om zgn multisessie-cd's, waarbij de datatrack corrupt is en de pc doet vastlopen (althans bij de mac.) Een normale cd-speler slaat de datasessie gewoon over en pakt de audiosessie. De kioplugin audiocd:/ van KDE spreekt het audiogedeelte doorgaans rechtstreeks aan, dus mogelijk heeft die geen last van de kopieerbeveiliging. Ook ripprogramma's gaan automatisch naar het audiogedeelte. Verschil tussen bijv. Linux en Windows, is dat Windows een cd-rom automatisch initialiseert, en Linux niet per sé, deze functionaliteit kun je in-/uitschakelen.. Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...