Ga naar inhoud

Na Update Redhat 7.3 naar 8.0 werkt MySQL niet (correct)meer


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn servers os geupgrade van RedHat 7.3 naar 8.0. Na deze upgrade werkt MySQL niet meer (welke ook geupgrade is naar 3.23.52). Ik kan alleen maar connecten vanaf 'localhost' de server zelf enkel met het root account. Ik heb meerdere users waarmee ik dus niet kan connecten niet vanaf de machine zelf als vanaf een andere machine. De settings kloppen allemaal zover ik weet, deze heb ik via webmin gezet en daar klopte ze en in de database zelf staan ze zover ik kon zien ook goed. Ik ga er dus van uit dat het een bug is of iets anders .. er is zover ik weet ook geen probleem met dependencies of iets dergeljjks ik heb zojuist alle updates via de redhat network updater geupdate. Heeft iemand anders het probleem wat ik heb ook? En weet iemand wat het probleem is (bug of zo?) en hoe ik het oplos?!
Link naar reactie
Heb zelf laatst ook zoiets gehad. Had extra netwerkkaart in pc gezet. Daarna werkte het alleen maar om via de root-account de mysql databases te openen. Wat bleek nou. Mijn eerste netwerkkaart had nog de naam localhost, de 2e had ik de naam server gegeven. Vanaf nu moet ik dus telkens met de optie '-h server' inloggen. Kijk dus even goed of er misschien iets aan de hostname is veranderd en probeer dan in te loggen met de optie -h! Veel succes, René
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...