Ga naar inhoud

HCC Linux-GG


anoniem

Aanbevolen berichten

>Wat imho geen goed idee is, is om zoiets onder een bestaande naam te doen. Wil je dit goed doen, dan moet je ook onder een nieuwe vlag. Eerlijk gezegd mag het wat mij betreft wel! Mits de portal ook heftig wordt aangepast, mogen nedlinux, nlo of nllgg dat van mij best doen; zij hebben die potentie ieder op zich best. HCC heeft duidelijk een commerciele root. Ben erg benieuwd :-? of dit ook echte reacties los maakt...
Link naar reactie
  • Reacties 149
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    150

[quote:5825445af0="MrLeeJohn"]>Wat imho geen goed idee is, is om zoiets onder een bestaande naam te doen. Wil je dit goed doen, dan moet je ook onder een nieuwe vlag. Eerlijk gezegd mag het wat mij betreft wel! Mits de portal ook heftig wordt aangepast, mogen nedlinux, nlo of nllgg dat van mij best doen; zij hebben die potentie ieder op zich best. HCC heeft duidelijk een commerciele root. Ben erg benieuwd :-? of dit ook echte reacties los maakt...[/quote:5825445af0] ligt dat niet erg gevoelig dan? Ik ken dit soort discussies een beetje van de troubles bij studieverenigingen hier in Groningen, die willen best samenwerken, maar even groot op de affiche.
Link naar reactie
[quote:7067a8a0b7="MrLeeJohn"] Nu nog een iemand die het voortouw neemt. Ik ben niet in die positie. Wie wel? Of moet daar nog een linux-vip voor gezocht worden? Paar eerste ideetjes... Marc Mes, Maarten van Steenbergen? Rik van Riel? Sander van Vught? Maximiliaan? Danieldk? [/quote:7067a8a0b7] Ik denk dat we dat gezamelijk met een paar mensen moeten doen. Marc Mes als vertegenwoordiger van NedLinux, ik als mede-builder van nl.linux.org en mede-oprichter van NedSlack, jij ook, aangezien je zowel hier moderator bent geweest als nog steeds bij nlo. Maximilaan als afgevaardigde van KDE-nl en moderator hier. Ik denk dat Sander van Vught ook wel hier voor te motiveren is, misschien kan Marc Jeroen Baten vragen... Het is belangerijk een breed draagvlak te creeeren en dat doe je het beste met een clubje mensen uit die organisaties.
Link naar reactie
Aan de ene kant zou het voor de community goed zijn als er 1 grote organisatie kwam, met een forum en 1 site.... Dan zit er zo ENORM veel kennis bij elkaar, dat is niet meer normaal... Dat zou perfect zijn voor iedere linux gebruiker in Nederland Aan de andere kant: Ieder forum/site heeft zijn eigen community waarden en normen opgebouwd. Ik denk dat dat in beginsel wel eens zou kunnen gaan botsen, wat ik trouwens niet hoop!! En verder zou het voor de oprichters van elke site moeilijk zijn om alles op te geven: Ze hebben als zelf opgebouwd, hebben alles zien groeien, veel tijd, geld en moeite ingestoken. Verder hebben we bij nedlinux ook nog eens, gesponsord door leden (!) een eigen server aangeschaft waar nu alles op draait Een samenwerking zou wel goed zijn. Op elke site een duidelijke verwijzing naar elkaar, op beurzen met elkaar samenwerken en enkele gemeenschappelijke meetings, om zo weer meer mensen bij elkaar te brengen.... Maarja, als ik er zo over nadenk zou een overkoepelend iets toch het beste zijn ja... Er moet eerst gewoon een goed plan worden gemaakt in een goed gesprek... en idd een mailinglist aanmaken, waar ik dan ook graag lid van zou worden: ik wil me namelijk graag inzetten voor de linux-community... nou, dit waren mijn 2 guldens ;)
Link naar reactie
Naar mijn mening moeten alle huidige organisaties doorgaan zoals ze nu doen. Alleen moet iedereen naar die overkoepelende organisatie linux-gg gaan verwijzen als start-punt voor Linux. En dat start-punt moet gewoon zoveel mogelijk verwijzen naar de andere organisaties. Het wile moet daar echt niet opnieuw uitgevonden worden. Die organisatie hoeft niet eens zo erg groot te zijn. Misschien is een samenwerkingsverband tussen die organisaties als beginsel voldoende.
Link naar reactie
Ik denk dat we niet meteen moeten beginnen met een KvK etc. Ik had het volgende in gedachten: * eerst op 5 oktober brainstormen met zijn allen, misschien dat we dan al een paar kleine taken verdeeld kunnen worden (mailadressen verzamelen, mailinglist aanmaken) * deze drie moeten hun medewerking verlenen: nedlinux.nl, nl.linux.org, nlgg.nl * Zo ja, idd groen licht. Start maken met overkoepelende site. Taakverdeling toewijzen, wat gaan we doen, wat is het doel, wat raden we aan. * Daarna is het zaak om bekend te worden. "Jongens, er is een overkoepelende organisatie, wij willen iedereen helpen!" Zo kun je overal connecties leggen. * Daarna groeien we groot uit :D
Link naar reactie
[quote:01c67c8bc5="MrLeeJohn"]Tis geen tegenwerking of zo... maar Tiel is minimaal een uur enkele reis... nou en?... zal ik even vertellen... Kijk... ik werk 40 uur door de week als systeem/netwerk-beheerder.... heb een vrouw en een dochtertje van 2½... die graag veel weekend-tijd opslurpen (en ik vind dat heerlijk)... en dan probeer ik mijn computer-hobbytijd binnen de perken te houden... en waar ga je dan snijden in de tijd? Ik denk dat velen dat probleem kennen... mijn intrinsieke gedrevenheid moet erg groot zijn om "het land"in te trekken...[/quote:01c67c8bc5] Komt mij bekend voor, behalve dat ik (nog) geen kinderen heb en in Zeeland woon (en ik ben geen systeem-beheerder0.
Link naar reactie
[quote:1ff9596b3c="MrLeeJohn"]http://forum.nedlinux.nl/viewtopic.php?p=44285#44285 :cry:[/quote:1ff9596b3c] idd leker positief: komt ook doordat ze nog niet helemaal doorhebben wat we nu eigenlijk bedoelen //nog ff over dat newby's bereiken, dat moet dan via de HCC gebeuren: niet als gg maar gewoon zorgen adt we zo sterk staan dat we artikelen mogen plaatsten en op de HCC dagen mogen staan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...