Ga naar inhoud

USB printer doet het opeens niet meer


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:02f904c17f="RobertV"]kernel.org Voordat ik 2.4.19 hercompileerde draaide ik op 2.4.19 (gecompileerd met GCC 3) en deed de printer het nog. En ergens na de hercompilatie deed ie het opeens niet meer.[/quote:02f904c17f] Hm, op www.kernel.org staan nu alleen kernel patches. Dus je heb de voorkeur gegeven door via je kernel met een gewijzigde Make file te compileren met GCC 3.2 in plaats van downloaden van GCC 3.2 source gevolgd door: In uitgepakte GCC 3.2 map [code:1:02f904c17f] ./configure make make install (als root) [/code:1:02f904c17f] Dit laatste heb ik getest in Redhat 7.3 met kernel 2.4.18 gcc --version [code:1:02f904c17f] gcc (GCC) 3.2 Copyright (C) 2002 Free Software Foundation, Inc. This is free software; see the source for copying conditions. There is NO warranty; not even for MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. [/code:1:02f904c17f] Ik heb dan geen USB printer, maar mijn usb muis en usb Joystick werken nog. Is er een reden waarom je niet op deze manier naar GCC 3.2 bent geupgraded? In de configs map van je kernel staan config files. Heb je die gebruikt?
Link naar reactie
[quote:8f41016632="RobertV"]Configs map? Waar ligt dat? /usr/src/linux-2.4.19/configs bestaat niet.[/quote:8f41016632] Ik heb inmiddels de volledige kernel 2.4.19 source (tar.gz) van ongeveer 30 MB gedownload. Het ziet er naar uit dat je gelijk hebt, deze kernel heeft inderdaad geen map configs. Maar aangezien je kernel 2.4.19 hebt gecompileerd met /usr/src/linux-2.4.19/make xconfig (make menuconfig) eventuele wijzigingen gemaakt en Save and Exit. Deze file staat in /boot/config-2.4.19 (of iets wat daar op lijkt.Kan ook config-2.4.7 zijn.) Omdat je pas geleden nog gecompileerd hebt moet er bij:"gebruikt" een recente datum staan. Als je met /usr/src/linux-2.4.19/make xconfig klikt op Load Configuration From File, dan kun je daar die config file laden. In principe zou [color=blue:8f41016632] .config [/color:8f41016632] voldoende moeten zijn. Dan klik je op USB support. Bij mij staat USB Printer support op n. Maar bij jou zou m kunnen staan. :roll:
Link naar reactie
> Deze file staat in /boot/config-2.4.19 Je bedoelt zeker /usr/src/linux-2.4.19/.config? Ik heb al tientallen keren kernels gecompileerd, ik weet wel hoe die config files werken. Dit deed ik: 1. Ik compileerde 2.4.19. 2. Ik kocht een Lexmark. 3. Ik cp .config ~/kernelconfig-2.4.19 4. Bewerk Makefile en verander CC en HOSTCC naar gcc32. 5. make clean && mrproper 6. cp ~/kernelconfig-2.4.19 .config && make oldconfig 7. make xconfig -> niks veranderen en alleen op Save & Exit klikken. 8. Ik hercompileerde de kernel. En dat was het. USB stond al vanaf het begin aan.
Link naar reactie
[quote:bc59601f95="RobertV"]Je bedoelt zeker /usr/src/linux-2.4.19/.config? [/quote:bc59601f95] Als dat een config file met een recente datum is dan bedoel ik die inderdaad. Eventueel kun je dat nog met een editor controleren. Maar weet je intusssen 100 % zeker dat je printer zelf wel goed werkt? [quote:bc59601f95] Ik heb al tientallen keren kernels gecompileerd, ik weet wel hoe die config files werken. Dit deed ik: 1. Ik compileerde 2.4.19. 2. Ik kocht een Lexmark. 3. Ik cp .config ~/kernelconfig-2.4.19 4. Bewerk Makefile en verander CC en HOSTCC naar gcc32. 5. make clean && mrproper 6. cp ~/kernelconfig-2.4.19 .config && make oldconfig 7. make xconfig -> niks veranderen en alleen op Save & Exit klikken. 8. Ik hercompileerde de kernel. En dat was het. USB stond al vanaf het begin aan. [/quote:bc59601f95] Tja, dit lijkt in orde, ik kom er later nog wel op terug. :)
Link naar reactie
dit probleem had ik op de zaak ook met usb ( memoriecardreader) [code:1:89078a2ece] usb.c: USB device not accepting new address=2 (error=-110) usb.c: USB device not accepting new address=3 (error=-110 [/code:1:89078a2ece] bleek een irq probleem te zijn dat geen uitweg kende dus toewijzen van irq in de bios maakte dat wel het juiste irq gebruikt werd maar dat de devices erover klaagde ??? irq op automatisch dan werd irq 10 toegekent en werd er geklaagd dat het device irq 9 wilde hebben Helaas zijn we er nooit uit gekomen terwijl ik thuis met dezelfde kernel geen problemen had ( SuSE 7.3 met standaard kernel) en hij de apparaten direct herkende wat je nog wel kunt proberen is andere usb drivrs te laden uhci ipv. usb-uhci misschien dat het wat uitmaakt.
Link naar reactie
Ik heb niks aan de BIOS veranderd. En modprobe uhci werkt niet: [code:1:144c401eeb]/lib/modules/2.4.19-ck6-gcc32/kernel/drivers/usb/uhci.o: init_module: No such device Hint: insmod errors can be caused by incorrect module parameters, including invalid IO or IRQ parameters /lib/modules/2.4.19-ck6-gcc32/kernel/drivers/usb/uhci.o: insmod /lib/modules/2.4.19-ck6-gcc32/kernel/drivers/usb/uhci.o failed /lib/modules/2.4.19-ck6-gcc32/kernel/drivers/usb/uhci.o: insmod uhci failed[/code:1:144c401eeb]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...