Ga naar inhoud

Wacom teken tablet


anoniem

Aanbevolen berichten

Wie heeft er ervaring met het installeren van een wacom ud-1212 onder linux (Mandrake). Ik heb de driver gedownload en de instructies van XFree86 opgevolgd, maar hij doet het niet. Kan iemand mij antwoorden geven op de volgende vragen: * Hoe kan ik checken of mijn seriele poort "aan" staat en of het tablet reageerd. * Hoe laad ik de module in Linux. Kernel of mbv. de X-server? BvD.
Link naar reactie
Ik heb een Wacom USB tekentablet en heb er een [url=http://www.tldp.org/HOWTO/Module-HOWTO/]LKM[/url] voor gecompileerd. Deze is standaard aanwezig in de (iig 2.4) kernel. Mandrake heeft deze waarschijnlijk als LKM, dit kun je controleren: [b:b161675f3a]find /lib/modules/[kernelversion] -iname wacom.o[/b:b161675f3a] De module heet wacom en die kun je laden door in te loggen met root of gebruik su: [b:b161675f3a]modprobe wacom[/b:b161675f3a] als het ding al geladen is kun je dat zo zien: [b:b161675f3a]lsmod|grep wacom[/b:b161675f3a] Om te zien of het ding werkt doe je: [b:b161675f3a]cat /dev/[devicenaam][/b:b161675f3a] Als je de pen gebruikt zou je dan een reeks eigenaardige tekens in je console venster moeten zien.
Link naar reactie
Ik begrijp dat je een serieel tablet hebt ?? XF86 kent dit en je kunt het vrij simpel toevoegen section mouse kijk voor een handleiding naar [url]file://localhost/usr/X11R6/lib/X11/doc/html/wacom.4.html [/url] Dus moet het ook met Xdrake ? te configgen zijn: Zelf gebruik ik SuSE maar hier een stuk uit /etc/X11/XF86config [code:1:c43d89afcb] Section "InputDevice" Driver "wacom" Identifier "Mouse[3]" Option "Device" "/dev/ttyS0" Option "InputFashion" "Tablet" Option "Mode" "Absolute" Option "Name" "GRAPHIRE TABLET (SERIAL)" Option "Protocol" "Auto" Option "SendCoreEvents" "on" Option "Type" "stylus" Option "Vendor" "WACOM" EndSection Section "InputDevice" Driver "wacom" Identifier "Mouse[5]" Option "Device" "/dev/ttyS0" Option "InputFashion" "Pen" Option "Mode" "Absolute" Option "Name" "GRAPHIRE CURSOR (SERIAL)" Option "Protocol" "Auto" Option "Type" "cursor" Option "Vendor" "WACOM" EndSection Section "InputDevice" Driver "wacom" Identifier "Mouse[7]" Option "Device" "/dev/ttyS0" Option "InputFashion" "Pen" Option "Mode" "Absolute" Option "Name" "GRAPHIRE ERASER (SERIAL)" Option "Protocol" "Auto" Option "Type" "eraser" Option "Vendor" "WACOM" EndSection Section "ServerLayout" Identifier "Layout[all]" InputDevice "Keyboard[0]" "CoreKeyboard" InputDevice "Mouse[7]" "CorePointer" InputDevice "Mouse[1]" "SendCoreEvents" InputDevice "Mouse[3]" "SendCoreEvents" InputDevice "Mouse[5]" "SendCoreEvents" Option "Clone" "off" Option "Xinerama" "off" Screen "Screen[0]" EndSection [/code:1:c43d89afcb] evt. wacom modules heb ik overigens alleen voor de usb versie
Link naar reactie
[quote:5db4c2d3cf="Demonaz"]Jippie, hij werkt. Maar weet je toevallig ook hoe ik de buttons kan configureren?[/quote:5db4c2d3cf] Ja en nee Ja dan moet je ff man wacom doen :D of http://www.tldp.org/HOWTO/Wacom-Tablet-HOWTO.html#toc9 Nee heb het zelf nooit gedaan omdat het naar mijn gevoel goed werkt (ik gebruik drukgevoeligheid nooit ! )
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...