Ga naar inhoud
  • 0

Wacom teken tablet

anoniem

Vraag

Wie heeft er ervaring met het installeren van een wacom ud-1212 onder linux (Mandrake). Ik heb de driver gedownload en de instructies van XFree86 opgevolgd, maar hij doet het niet. Kan iemand mij antwoorden geven op de volgende vragen: * Hoe kan ik checken of mijn seriele poort "aan" staat en of het tablet reageerd. * Hoe laad ik de module in Linux. Kernel of mbv. de X-server? BvD.
Link naar reactie

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Ik heb een Wacom USB tekentablet en heb er een [url=http://www.tldp.org/HOWTO/Module-HOWTO/]LKM[/url] voor gecompileerd. Deze is standaard aanwezig in de (iig 2.4) kernel. Mandrake heeft deze waarschijnlijk als LKM, dit kun je controleren: [b:b161675f3a]find /lib/modules/[kernelversion] -iname wacom.o[/b:b161675f3a] De module heet wacom en die kun je laden door in te loggen met root of gebruik su: [b:b161675f3a]modprobe wacom[/b:b161675f3a] als het ding al geladen is kun je dat zo zien: [b:b161675f3a]lsmod|grep wacom[/b:b161675f3a] Om te zien of het ding werkt doe je: [b:b161675f3a]cat /dev/[devicenaam][/b:b161675f3a] Als je de pen gebruikt zou je dan een reeks eigenaardige tekens in je console venster moeten zien.
Link naar reactie
  • 0
Ik begrijp dat je een serieel tablet hebt ?? XF86 kent dit en je kunt het vrij simpel toevoegen section mouse kijk voor een handleiding naar [url]file://localhost/usr/X11R6/lib/X11/doc/html/wacom.4.html [/url] Dus moet het ook met Xdrake ? te configgen zijn: Zelf gebruik ik SuSE maar hier een stuk uit /etc/X11/XF86config [code:1:c43d89afcb] Section "InputDevice" Driver "wacom" Identifier "Mouse[3]" Option "Device" "/dev/ttyS0" Option "InputFashion" "Tablet" Option "Mode" "Absolute" Option "Name" "GRAPHIRE TABLET (SERIAL)" Option "Protocol" "Auto" Option "SendCoreEvents" "on" Option "Type" "stylus" Option "Vendor" "WACOM" EndSection Section "InputDevice" Driver "wacom" Identifier "Mouse[5]" Option "Device" "/dev/ttyS0" Option "InputFashion" "Pen" Option "Mode" "Absolute" Option "Name" "GRAPHIRE CURSOR (SERIAL)" Option "Protocol" "Auto" Option "Type" "cursor" Option "Vendor" "WACOM" EndSection Section "InputDevice" Driver "wacom" Identifier "Mouse[7]" Option "Device" "/dev/ttyS0" Option "InputFashion" "Pen" Option "Mode" "Absolute" Option "Name" "GRAPHIRE ERASER (SERIAL)" Option "Protocol" "Auto" Option "Type" "eraser" Option "Vendor" "WACOM" EndSection Section "ServerLayout" Identifier "Layout[all]" InputDevice "Keyboard[0]" "CoreKeyboard" InputDevice "Mouse[7]" "CorePointer" InputDevice "Mouse[1]" "SendCoreEvents" InputDevice "Mouse[3]" "SendCoreEvents" InputDevice "Mouse[5]" "SendCoreEvents" Option "Clone" "off" Option "Xinerama" "off" Screen "Screen[0]" EndSection [/code:1:c43d89afcb] evt. wacom modules heb ik overigens alleen voor de usb versie
Link naar reactie
  • 0
[quote:5db4c2d3cf="Demonaz"]Jippie, hij werkt. Maar weet je toevallig ook hoe ik de buttons kan configureren?[/quote:5db4c2d3cf] Ja en nee Ja dan moet je ff man wacom doen :D of http://www.tldp.org/HOWTO/Wacom-Tablet-HOWTO.html#toc9 Nee heb het zelf nooit gedaan omdat het naar mijn gevoel goed werkt (ik gebruik drukgevoeligheid nooit ! )
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...