Ga naar inhoud

Ftp vraagje.


anoniem

Aanbevolen berichten

Nog even een vraagje hierover. Ik heb namelijk een Linuxbak die dient als Router/firewall, dus de PC die ik wil gebruiken als FTP server zit niet direct aangesloten op het internet deze maakt deel uit van een LAN, al het verkeer komt binnen op Linux bak, dus ik kan niet mijn IP adres opgeven van de FTP server pc, omdat deze deel uit maakt van het LAN. Kan iemand mij hier een beetje op weg helpen. Dus hoe in het adres van kan doorlinken. Tnx
Link naar reactie
Linux op een 286? Zal toch wel een 386 zijn! Kun je verder oplossen met portforwarding.... hier een quoteje... ---------------------- Wil je ook portforwaring (hier voorbeeld voor VNC; port 5900)? - Vanaf kernel 2.0.x: ipmasqadm portfw -a -P tcp -L ext.ern.add.res 5900 -R int.ern.add.res 5900 - Vanaf kernel 2.4.x: iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth1 -j MASQUERADE iptables -A PREROUTING -t nat -p tcp -d $ext_ip --dport 5900 -j DNAT --to $local_ip 5900 -----------------------
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...