Ga naar inhoud

[SuSE 8.0] OpenOffice 1.0


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:4ebcc8828e="maximilaan"][quote:4ebcc8828e="jolo"][quote:4ebcc8828e="maximilaan"][quote:4ebcc8828e="jolo"]Hm, maar een ogg is toch ook mp3. :roll: [/quote:4ebcc8828e] nou, nee da's niet waar...[/quote:4ebcc8828e] Hm ok, dat neemt niet weg dat ogg toch wel wordt vergeleken met mp3. http://users.pandora.be/sectie/oggvorbis/inleiding.htm :wink:[/quote:4ebcc8828e] Klopt, ze hebben dezelfde doelgroep. Maar zeggen dat Ogg ook mp3 is, is hetzelfde als zeggen dat Renault ook Opel is. En da's niet waar, beide zijn auto-merken, en op dat vlak kun je een vergelijking tussen beide maken. Max[/quote:4ebcc8828e] Tja dat 'Ogg ook een mp3' is, was eigenlijk een spontane reactie. Maar ik heb inmiddels gelezen dat ogg wel een goede vervanger is voor mp3. :wink:
Link naar reactie
  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:a8f5eb5576="Marcel de Reus"][quote:a8f5eb5576="jolo"]Hm, drukt de grafische test met Yast2 dan wel af in kleur? Bij mij drukt OpenOffice met een oude HP Deskjet 550C wel af in kleur. Deze printer kocht ik in 1994. :)[/quote:a8f5eb5576] ja die is wel in kleur :?[/quote:a8f5eb5576] Tja, dan zit er niets anders op dan het nalopen van OpenOffice's Printer Setup. Name: Generic Printer (deze kan bij mij niet worden gewijzigd) Status: Default printer Type: SGENPRT Properties of Generic Printer paper size A4 Device Resolution 300 dpi Manual Feed False PosrScript Level From driver Color From driver (probeer eventueel color) Color depth 24 bit Heb je ook al getest of Kword afdrukt in kleur? Als ik bij Kword klik op Printer, dan staat bij naam: hp550c (deze naam heb ik opgegeven in Yast2) Ik ga er dus vanuit dat Kword afdrukt via Yast2 Printer administratie. Generic printer bij OpenOffice geeft mij de indruk dat deze rechtstreek afdrukt naar printer. :roll:
Link naar reactie
[quote:734b8bcc1e="Marcel de Reus"]Kword drukt ook kleur af. Ik kan dat idd voor color, canon (mijn eigen 600dpi instelling) en lp kiezen. OpenOffice stuurt het document denk ik zelf via postscript naar de printer. [/quote:734b8bcc1e] Je zou wel eens gelijk kunnen hebben. In ~/OpenOffice.org1.0.1/share/psprint/driver/SGENPRT.PS Deze script kun je openen met KGostview. Klik dan op Instellingen, Ghostview instellen. Is daar kleur gevinkt? :roll:
Link naar reactie
[quote:9a60fb1820="jolo"][quote:9a60fb1820="Marcel de Reus"]Kword drukt ook kleur af. Ik kan dat idd voor color, canon (mijn eigen 600dpi instelling) en lp kiezen. OpenOffice stuurt het document denk ik zelf via postscript naar de printer. [/quote:9a60fb1820] Je zou wel eens gelijk kunnen hebben. In ~/OpenOffice.org1.0.1/share/psprint/driver/SGENPRT.PS Deze script kun je openen met KGostview. Klik dan op Instellingen, Ghostview instellen. Is daar kleur gevinkt? :roll:[/quote:9a60fb1820] ja kleur is aangevinkt
Link naar reactie
[quote:e1690b20d7="wateengedoe2"]Wat een gedoe, zeg! :x Bij mijn SuSE 8.0 had ik de Ned. OO geinstalleerd (van rpm) en die crashte steeds bij het opslaan van een spreadsheet? ??? Engelse OO gedownload (tarbal) en die doet het wel. Is dat iets wat fout is in de rpm, of is het de Nederlandstalige versie?[/quote:e1690b20d7] Nederlandstalige versie spoort gewoon niet :(
Link naar reactie
[quote:a8dfc72841="jolo"]Dan is je OpenOffice postscript dus in orde. Als je nu eens selecteerd Print to file Filetype [color=blue:a8dfc72841] Postscript [/color:a8dfc72841] en als je dan print met Kghostview. Wordt er dan geprint in kleur. StarOffice print ook via een postscript. Heb je die al getest?[/quote:a8dfc72841] Sorry dat je er ff niets meer over hoort. Het is niet adt ik lui ben ofzo maar mijn printer is kapot :( Mijn vader is er al mee bezig, maar we twijfelen om gewoon een nieuwe Epson Stylus Photosmart 810 te nemen (Epson heeft full-Linux support :D ). Dus ik wil zeker nog achter het probleem komen, maar het moet ff wachten :(
Link naar reactie
Hm, ok maar ook zonder printer kun je een deel van deze test doen, namelijk het printen naar Filetype Postscript. Als je deze Postscript file opent met Kghostview, is de kleur er dan nog? :roll: Printer kapot? Bij mij is het andersom. Ik had mijn oude Deskjet alang willen vervangen, maar deze printer lijkt wel 'onverwoestbaar'. Nu moet ik er natuurlijk wel bij vermelden dat ik ongeveer 1 jaar doe met 500 vel papier.:)
Link naar reactie
[quote:b5fc2c2e5e="Marcel de Reus"]Ik heb nu dus een Epson Stylus Photosmart 810, maar die print ook geen kleur :( Als ik naar een file print zit daar nog wel kleur in dus de fout moet denk ik in de postcript printdriver zitten?[/quote:b5fc2c2e5e] Niet helemaal, want als je afdrukt naar een postscript file dan heb je al afgedrukt met OpenOffice's postscript. Als Kghostview deze file in kleur toont is je postscript in orde. Kghostview drukt af via Yast2 print administratie. Kun je dit nog volgen? :roll:
Link naar reactie
[quote:d6abb369bc="maximilaan"]Als ik de thread goed begrijp kun je in kleur afdrukken, behalve in OO. Probeer OO zo in te stellen dat hij niet zijn eigen afdrukmechanisme gebruikt, maar die van KDE. op de site http://printing.kde.org staat vast wel hoe je dat in bijv. OO kunt instellen.[/quote:d6abb369bc] Waarom die verwijzing naar een website van KDE? De printer keuze wordt gemaakt vanuit OpenOffice Printer Setup. En daar kan uitsluitend Generic printer = SGENPRT.PS postscript worden geselecteerd. Terwijl vanuit Kword wel de printer die via Yast2 is geinstalleerd, geselecteerd kan worden. Trouwens de vanuit Yast2 geinstalleerde printer maakt ook gebruik van een Ghostscript driver: Ghostscript driver 'cdj550' driver 'cdj550' (using '-sDEVICE=cdj550') voor mijn Deskjet 550C. :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...