Ga naar inhoud

lindows gaat andere koers


anoniem

Aanbevolen berichten

ik wist dat dit zou gaan gebeuren. vanaf nu zou bij lindows niet meer de nadruk liggen op het poorten van windows apps via Wine/Codeweavers maar meer op het nog makkelijker installeren van linux applicaties (kan het nog makkelijker dan rpm dan? ) de overeenkomst met codeweavers en lindows is dus beeindigd. http://news.com.com/2100-1001-954884.html?tag=fd_top
Link naar reactie
[quote:bd2d1796c4="KayJay"]kan het nog makkelijker dan rpm dan?[/quote:bd2d1796c4] Ik verbaas me er nog steeds over hoe makkelijk Gentoo is. Je kunt bijna je hele systeem installeren met één simpel commando, en ook nog kiezen wat je wel en niet wilt. En als je dan bedenkt wat Gentoo tot Gentoo maakt: gewoon een combinatie van de source-code en goed doordachte bash-scripts. Om Lindows simpel te maken moeten er weer heel veel wizards geschreven worden, met evenzoveel kansen op bugs. En vervolgens snappen de gebruikers het niet meer. Volgens mij kan elke noob, die een beetje weet wat hij doet (partioneren, formateren, welke hardware heb ik?) Gentoo op zijn pc installeren.
Link naar reactie
Het zou idd handig zijn als je kunt kiezen voor oudere kernel-versie, Gentoo zonder gcc, updates ipv complete nieuwe installaties (ik heb nu kde 3.0, 3.0.1, 3.0.2 en 3.0.3 :-? ) en voorgecompileerde pakketten gewoon downloaden (laatste ben ik niet zeker, maar ik dacht dat dat al kan). Kortom Gentoo is nog niet perfect, maar het is beter dan Lindows ooit zal worden. :wink:
Link naar reactie
[quote:251599021e="RobertV"]Hoe goed zijn Gentoo en Deb+Apt? Ja als je emerge foo of apt-get install foo doet werkt het, maar als je een programma van source code wilt installeren die niet op de Gentoo ports servers staan, en de dependencies ook niet, dan heb je nog steeds dezelfde probleem.[/quote:251599021e] Er wordt wel heeel veel software aangeboden via die portagetree hoor, vergis je daar niet in! Zelf heb ik nog nooit iets nodig gehad wat er niet in stond.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...