Ga naar inhoud

Ik snap er geen bal van


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben een super newbie wat linux betreft ik heb suse 8.0 geinstalleerd en nu wil ik samba installeren maar ik snap niet hoe. Ik heb wel al wat andere software geinstalleerd zoals het p2p progie eDonkey en ook Opera heb ik draaiend maar van de samba installatie snap ik geen bal. Kan iemand mij letterlijk stap voor stap uitleggen welke commando's ik moet geven om het geinstalleerd te krijgen alvast bedankt. :oops:
Link naar reactie
Triest omdat je nu de rechten van de software schendt :evil: Linux is free en een FTP installatie is net zo handig als eerst de CD's downloaden. Dus gewoon een FTP installatie en dan hoef je heus het pakket niet nog es te kopen, tenzij je het pakket net als ik om de boeken koopt. SuSE maakt namelijk toch geen winst op die pakketen, je betaald: BTW bijna 20%, productiekosten CD's, doos, boeken, transportkosten, winstmarge winkel.
Link naar reactie
Ja ik heb de source gedownload van samba.org. Toen heb ik het zaakje geextract en dan zit ik vast. Ik heb echt geen ervaring met linux en de proggies die ik geinstalleerd heb werd mogelijk omdat ik in een forum uitgelegt zag worden hoe het moest[letterlijk elke stap werd beschreven en daarom lukte het ook] Ik hoop dat je me kan zeggen welke commando's ik moet geven. Het bestandje heet trouwens samba-latest.tar.gz.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...