Ga naar inhoud

Radio op Linux


anoniem

Aanbevolen berichten

Tja, behalve dat het leuk is als er iets op de radio veschijnt over Linux, is het toch ook zeer wenselijk dat webradio ook onder Linux af te spelen is. Onlangs blijkt de NOS echter op uitsluitend Windows Media over te zijn gegaan, en is Real Audio verdwenen. Heb uiteraard een protest mailtje gestuurd maar verwacht niet dat dit ene mailtje helpt. Een invloedrijker persoon wellicht?? Vraag me af welke locale radio's via linux zijn te ontvangen. Tja, zo krijgt B.G. het toch nog voor elkaar....
Link naar reactie
[quote:cea7b68322="Douwe"]Tja, behalve dat het leuk is als er iets op de radio veschijnt over Linux, is het toch ook zeer wenselijk dat webradio ook onder Linux af te spelen is. Onlangs blijkt de NOS echter op uitsluitend Windows Media over te zijn gegaan, en is Real Audio verdwenen. knip...[/quote:cea7b68322] Ai, pijnlijk, foutje. Bij nader inzien en de site overziend blijkt er op www.omroep.nl toch wel het nodige aan real audio te beluisteren en te bekijken. Misschien niet 100% hetzelfde als .asx files, maar wat ik hierboven beweerde is niet waar en neem ik dus terug. Douwe.
Link naar reactie
Hoi, De streams kan je afspelen met de crossover Plugin + netscape 4.78 Ik luister momenteel naar Radio 2 (windows mediaplayer 6.4!) en het draait vlekkeloos. Alleen vervelend dat ik vaak een herinneringsscherm krijg dat de plugin nog geregistreerd moet worden (op de meest onmogelijke plaatsen, wel te verstaan; tamelijk agressief maar wel terecht). In principe kan je de .asf bestanden ook in mplayer afspelen, maar ik krijg segmentations faults (in alle recente mplayer versies + de huidige cvs). 'aviplay' kan in principe ook .asf bestanden afspelen via internet, maar dat werkt nog niet zo stabiel. Na een paar keer proberen heb je wel een stream lopen, maar redelijk hakkelig. Groet, Philip
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...