Ga naar inhoud

heeft iemand gnome2 vanaf source al geinstalleerd?


anoniem

Aanbevolen berichten

Zit nu dus al 3 dagen bezig met proberen gnome2 te compileren, maar wil niet erg vlotten. best veel vage compile-errors enzo. Hebben meer mensen dat of ligt dat aan mijn ( ietwat verouderde ) slack 8.0 installatie ? Ik heb nu praktisch alles gecompiled, alleen zit ik nu met een link error in gnome-session ( die is zover ik weet onontbeerlijk wil je gnome draaien ). Ik weet niet welke versies van automake en gcc gnome2 nodig heeft en heb dit ook niet kunnen vinden, mischien dat iemand hier dat weet? (het browsed toch wat lastig met Lynx :P ) graag hoor ik jullie reacties, plors Phaas, als je dit leest: ik kan momenteel ff niet bij mn mail, maar wanhoop niet, je krijgt je geld :P
Link naar reactie
Ja, ik heb GNOME 2 helemaal van source geinstalleerd. Je hebt geen specifieke versies van autoconf of automake nodig! De configure scripts en Makefiles zijn al voor je gemaakt. Je moet alleen de benodigde paketten in de juiste volgorde compileren. Zie de GNOME Installation Guide: http://karubik.de/gig/2.0/ Als je er niet uitkomt geef ik je wel mijn eigen volgorde.
Link naar reactie
ik heb deze volgorde aangehouden http://www.gnome.org/start/2.0/installation.html volgens mij zijn de errors die ik krijg dan ook geen dependancy problemen, dan zou hij wel beginnnen te klagen over missende packages.. Nu zit ik bij gnome-session met de error UNKNOWN REFERENCE to < GTK-NOGWAT > en dat zo'n 20 keer. ( tijdens compilen dus ) Ik heb over gargnome gelezen jah, maar zou ik dan niet dezelfde errors krijgen? ik denk dat ik toch eerst maar eens de nieuwste versie van GCC ga installeren, want 2.95.3 lijkt me toch iets verouderd. ik laat wel weten hoe het afloopt.
Link naar reactie
Hoe hebben jullie trouwens pango geinstalleerd? bij mij blijft ie die error geven die eindigd met : Parse error before face face undeclared( first use in this function ) nu las ik ergens dat je om dit op te lossen freetype 2.04 moet installeren, maar dit heeft niet geholpen. Om dat je pango redelijk vroeg moet installeren ( eel steunt hier weer op ) zou ik al heel blij zijn als dit iig opgelost was, vooral omdat ik de indruk heb dat latere errors hier weer uit voortkomen. Gnome 1.4 was al een pain om te compilen, maar dit slaat alles, het is vooral irriitant, omdat ik alles zo netjes voorbereid had. Mijn hele systeem voldeed aan de eisen en nou krijg ik van die vage errors :cry:
Link naar reactie
als je met garnome dezelfde foutmeldingen krijgt, dan weet je zeker dat het aan je huidige configuratie ligt... gcc 3.2 heeft iirc nog wat problemen met de c++ api (o.a. kbd compilet er niet goed op) 2.95.3 is idd al een tijdje oud, maar het is zeker nog niet verouderd in de zin van onbruikbaar. in tegendeel, 2.95.3 is rockstable en grondig getest ik zal volgende week eens kijken of het bij mij problemen oplevert ;)
Link naar reactie
Die foutmeldingen kunnen wel eens een heel andere oorzaak hebben! Ik heb een paar weken terug nieuw geheugen gekocht en nu blijken er fouten in die dimm te zitten. ( wordt een garantiezaakje, dus is in principe niet heel erg. ) Het lijkt er dus op dat hierdoor tijdens het compilen bepaalde fouten optreden, ik zal van iemand ff wat geheugen lenen om te kijken of het daaraan ligt. ik laat het weten...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...