Ga naar inhoud

Apache, MySQL en PHP installeren/updaten en compilen


anoniem

Aanbevolen berichten

Dit wordt een taaie dobber maar ik wil graag op mijn server bovenstaande apps updaten en installeren c.q. compileren. Ik draai Red Hat 7.2 met een 2.4.17 kernel. Er komt een website op de server die redelijk wat bezoekers gaat trekken dus vast ook wel wat gespuis. Vandaar dat ik dus de allerlaatste versies geinstalleerd wil hebben. Onder dat motto heb ik Apache 2.0.40 (tegen mijn oude 1.3.22-2), php 4.2.2 ( tegen 4.0.6-7) en MySQL 3.23.51-1 (tegen 3.23.41-1) gedownload. Nu moet ik dat installeren maar wat een hel! Met de installatie van de distro werden al deze dingen auto geinstalleerd met alle flags op redelijk normaal enzo. Maar nu zie ik door de bomen het bos niet meer. Hier mijn probs: 1) Hoe deinstalleer ik de vorige versies? Het behouden van de conf file van apache heeft geloof ik geen zin sinds dit een nieuwe versie is. Maar moet ik mijn php.ini behouden? Of maakt dat niet uit? 2) Hoe installeer ik de nieuwere versies op de juiste manier (ik weet hoe ik een rpm moet installeren en hoe ik een prog compileer) met de juiste flags aan en alles zodat wat nu werkt zodirekt ook werkt en dat alle modules aanwezig zijn? Het antwoord van vraag 1 zal wel richting rpm -e zijn maar verwijder ik dan ook belangrijke dingen zoals bv. zo'n fijne php conf file? Via een gelukje ben ik erachter met welke configure commands php gecompiled is [code:1:0edbc1bea8]./configure' 'i386-redhat-linux' '--prefix=/usr' '--exec-prefix=/usr' '--bindir=/usr/bin' '--sbindir=/usr/sbin' '--sysconfdir=/etc' '--datadir=/usr/share' '--includedir=/usr/include' '--libdir=/usr/lib' '--libexecdir=/usr/libexec' '--localstatedir=/var' '--sharedstatedir=/usr/com' '--mandir=/usr/share/man' '--infodir=/usr/share/info' '--prefix=/usr' '--with-config-file-path=/etc' '--disable-debug' '--enable-pic' '--disable-rpath' '--enable-inline-optimization' '--with-apxs=/usr/sbin/apxs' '--with-bz2' '--with-curl' '--with-db3' '--with-dom' '--with-exec-dir=/usr/bin' '--with-gd' '--with-gdbm' '--with-gettext' '--with-jpeg-dir=/usr' '--with-mm' '--with-openssl' '--with-png' '--with-regex=system' '--with-ttf' '--with-zlib' '--with-layout=GNU' '--enable-debugger' '--enable-ftp' '--enable-magic-quotes' '--enable-safe-mode' '--enable-sockets' '--enable-sysvsem' '--enable-sysvshm' '--enable-track-vars' '--enable-yp' '--enable-wddx' '--without-mysql' '--without-unixODBC' '--without-oracle' '--without-oci8' '--with-pspell' '--with-xml' [/code:1:0edbc1bea8] Zo te zien staat er --without-mysql terwijl er verderop op mijn php test pagina staat dat mysql op enabled staat... MySQL heb ik nog niet gebruikt dus daar zal het me een worst wezen wat ik weggooi.. En met Apache wordt het lastig. Nou ja... hebben jullie andere adviezen dan LDNH (RTFM)? p.s. Poei... wat een post ;)
Link naar reactie
Heb ik er niet bijverteld: MySQL is een rpm, Apache een source en PHP ook. Ik heb geprobeerd met rpm -U MySQL te upgraden maar ik kwam toen de volgende boodschappen tegen: [code:1:60baf7cb10]error: failed dependencies: MySQL-server conflicts with mysql-server-3.23.41-1 libmysqlclient.so.10 is needed by mod_auth_mysql-1.11-1 libmysqlclient.so.10 is needed by MyODBC-2.50.37-2 libmysqlclient.so.10 is needed by MySQL-python-0.9.0-2 libmysqlclient.so.10 is needed by mysql-server-3.23.41-1 libmysqlclient.so.10 is needed by perl-DBD-MySQL-1.2216-4 libmysqlclient.so.10 is needed by php-mysql-4.0.6-7 [/code:1:60baf7cb10] Kortom.. een leuk dependency feest waar ik niet zo goed van weet wat ik er mee aan moet..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...