Ga naar inhoud

firewall en games


anoniem

Aanbevolen berichten

ik heb een netwerk met 5 computers. de kabel komt binnen op een computer met Suse 8; deze verdeelt het naar 2 windowsmachines van mijn zoons, en 2 dualbootmachines van mijzelf. Onlangs geinstalleerd met hulp van jullie, zelfs met hulp aan huis, eaarvoor dank. De firewall lijkt goed te werken, maar met nog een probleem: Mijn ene zoon speelt graag Age of Empires. En het lukt hem niet om verbinding te leggen met andere spelers als de linux firewall aan is. Kent iemand dit probleem ? Wat moet ik anders instellen ?
Link naar reactie
Ik had hetzelfde probleem. Age Of Empires maakt gebruik van DirectX 7 of 8 om een direct play verbinding te maken. De porten die door directx7 of 8 worden gebruikt dienen dus DIRECT te worden geforward naar het IP-adres van de machine waarop Age Of Empires wordt gespeeld. Hier een link naar de porten die nodig zijn: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q240429& Titel document: "DirectX: Ports Required to Play on a Network (Q240429)" Ik zal vanavond (of misschien morgenavond hangt een beetje van mijn tijd af) een uitdraai maken van mijn firewall. Ik ben geen expert op dit gebied en heb de helft ook gejat :) maar ja, het werkt wel. Globale rules: $IPT -A PREROUTING -t nat -p tcp -i ppp0 --dport 2300:2400 -j DNAT --to 192.168.1.57 #<= Jouw machine vanwaar AOE gespeeld wordt $IPT -A PREROUTING -t nat -p tcp -i ppp0 --dport 28800:29000 -j DNAT --to 192.168.1.57 etc, de rest volgt........ Houd de postings in de gaten zou ik zeggen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...