Ga naar inhoud

Speciale tekens onder Linux


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal, Is het mogelijk om de bekende alt-toetscombinaties voor het aanbrengen van trema's etc. zoals gebruikelijk onder windows ook onder linux Redhat 7.3. uit te voeren of dien ik iets speciaals te doen om dit mogelijk te maken? Het is voor mij heel lastig als dit niet functioneerd, mede omdat in mijn naam ook al een accent is opegenomen. Robert
Link naar reactie
[quote:8f452bcae8="smarty"]Is het mogelijk om de bekende alt-toetscombinaties voor het aanbrengen van trema's etc. zoals gebruikelijk onder windows ook onder linux Redhat 7.3. uit te voeren of dien ik iets speciaals te doen om dit mogelijk te maken? [/quote:8f452bcae8] Ik ben er vanuit gegaan dat je een standaard VS-Internationaal Toetsenbord hebt. Start KDE > Voorkeuren > Invoerapparaten > Toetsenbord Zorg dat [color=blue:8f452bcae8]Toetsenbordindelingen[/color:8f452bcae8] gevinkt is. Selecteer bij [color=blue:8f452bcae8]Primaire indeling[/color:8f452bcae8]: VS-Engels m/dode toetsen. Klik op [color=blue:8f452bcae8]Toepassen[/color:8f452bcae8] en op[color=blue:8f452bcae8] OK[/color:8f452bcae8]. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...