Ga naar inhoud

Versleutelde bestanden zonder dat ik dat wil/om gevraagd heb


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb op mijn mediaplayer onder andere mkv-bestanden gezet. Op mijn computer met Windows XP werkte dit jarenlang prima. Ik heb nu een nieuwe computer, waar Windows 7 op staat. Windows 7 zegt dat ik bij sommige mappen het recht niet heb om hier in te wijzigen, terwijl ik op mijn computer met XP dit nooit heb aangegeven. Ik heb bij opties al gekeken bij rechten maar ik kan mijzelf ook niet rechten geven, omdat ik hier dus niet voor geautoriseerd ben. Ik heb ook al geprobeerd om alles op mijn computer te kopiëren zodat ik mijn schijf kon formatteren, maar ik ben ook niet gerechtigd om het over te kopiëren. Wie kan mij helpen?? Ik heb het idee dat het een hele simpele optie aan of uitvinken is, maar kan het niet vinden. Alvast bedankt!!!
Link naar reactie
je kan via wat trucjes in het register write-protection veranderen. pas wel op: dit is op eigen risico, dus backup je register voor je begint: (gevonden op internet) __________________________________________________________ 1. Click Start, type regedit.exe and hit ENTER. 2. Go to the following registry key: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrrentControlSet\Control\StorageDevicePolicies 3. Search for a key WriteProtect 4. If there is such a key change the value to “0″. 5. Repeat the same for ALL HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet00*\Control\StorageDevicePolicies (replace * with number) _________________________________________________________________
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie darkness blade! Ik kan alleen geen key WriteProtect vinden, ik heb echter ook geen map StorageDevicePolicies in mijn Control map staan (wel Storage), dus wie weet staat hij ergens anders. Hij staat in ieder geval ook niet in de map Policies, één map boven Control. Of zou ik zelf een WriteProtect key erin kunnen zetten? Of heeft iemand anders nog een idee wat ik zou kunnen doen?
Link naar reactie
Sorry voor mijn late reactie, dit is voor degenen die ook met ditzelfde probleem kampen. Aan de derde link van gast heb ik wel wat gehad. Ik heb het register take ownership toegevoegd. Als ik nu echt op het bestand klik en dan take ownership, kan ik het wel verplaatsen. Op een map lukt het helaas niet, maar het waren gelukkig ook weer niet zo verschrikkelijk veel bestanden dus het helpt wel!
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...