Ga naar inhoud

[SuSE 8.0] Probleem met OpenGL


Aanbevolen berichten

Ik heb dus een probleem met mijn OpenGL. Ik heb een Leadtek GF4 ti4400 128MB. De problemen: Sax2 werkt niet, hij gaat laden en verdwijnt opeens. Bij het spelen van de demo Heretic 2 als ik hem zet op OpenGL rendering krijg ik dit: [quote:51a929089f]Executing global default.cfg Executing /home/marcel/.loki/heretic2_demo/config.cfg NET Initialized Setting default sound support "snd_sdl.so" Console initialized. VID: initial refresh glx VID: forcing vid_fullscreen=1 because always_grab is 1! Loading /usr/local/games/Loki_Demos/demos/heretic2_demo/ref_glx.so Loaded DLL /usr/local/games/Loki_Demos/demos/heretic2_demo/ref_glx.so as 0x92d7048 Initializing VID module ref_gl version: GL 2.0 Glimp_Init(...): +++++++++++++++++ Using SDL video subsystem Loading GL driver from /usr/local/games/Loki_Demos/demos/heretic2_demo/gl_drivers/libGL.so.1 Could not load OpenGL: Could not load OpenGL library Exiting Heretic II... Shutting down sound. Shutting down input handling[/quote:51a929089f] De OpenGL libary staat bij options op: libGL.so.1 ingesteld. Als ik nvclock 0.5 (rpm wil instaleren zegt hij: [quote:51a929089f]eplacepkgs //home/marcel/Desktop/nvclock-0.5-1.i386.rpm;echo RESULT=$? error: failed dependencies: libcrypto.so.2 is needed by nvclock-0.5-1 libssl.so.2 is needed by nvclock-0.5-1 RESULT=1[/quote:51a929089f] Zijn dit ook OpenGL libaries? Ik heb gewoon de Nvidia drivers van www.nvidia.com (rpm) voor SuSE 8.0 zowel de GLX als de kernel geïnstalleerd. Weet iemand wat er aan de hans is? Thnx.
Link naar reactie
  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geen idee. Controloleer eerst ff of je die files echt wel hebt of niet. b.v. [code:1:87974aa45d] whereis <bestandsnaam> [/code:1:87974aa45d] Staan ze er wel op dan betekent dat je padverwijzing niet goed staat. Raadpleeg hiervoor de documentatie bij je packages welke padverwijzingen ingesteld moeten staan. GreetZzz
Link naar reactie
Het vreemde is dat de andere demo's wel werken :-? Misschien is deze gewoon niet goed geïnstalleerd, ik down Q3A wel ff en als die ook flipt dan zit er dus iets niet goed. Het vreemste vind ik overigens dat Sax2 niet werkt :( Ik zou niet weten hoe ik adt aan de praat moet krijgen. Ik download eerst Q3A wel ff en ga opzoek naar de required libaries. [edit] Het probleem van Heretic 2 lag idd aan een foute path aanduiding en is gefixed met de rest ben ik nog bezig. Ik hou jullie op de hoogte ;) [edit2] Voor NVclock mis ik die libarys dus gewoon. Iemand een idee waar ik deze 2 libaries vandaan kan halen en hoe ik ze instaleer? [quote:a974cae482]marcel@linux:~> whereis libscrypto.so.2 libscrypto.so: marcel@linux:~> whereis libsll.so.2 libsll.so: marcel@linux:~>[/quote:a974cae482]
Link naar reactie
[quote:a5237f398b="Marcel de Reus"]Het vreemde is dat de andere demo's wel werken :-? Misschien is deze gewoon niet goed geïnstalleerd, ik down Q3A wel ff en als die ook flipt dan zit er dus iets niet goed. Het vreemste vind ik overigens dat Sax2 niet werkt :( Ik zou niet weten hoe ik adt aan de praat moet krijgen. Ik download eerst Q3A wel ff en ga opzoek naar de required libaries. [edit] Het probleem van Heretic 2 lag idd aan een foute path aanduiding en is gefixed met de rest ben ik nog bezig. Ik hou jullie op de hoogte ;) [edit2] Voor NVclock mis ik die libarys dus gewoon. Iemand een idee waar ik deze 2 libaries vandaan kan halen en hoe ik ze instaleer? [quote:a5237f398b]marcel@linux:~> whereis libscrypto.so.2 libscrypto.so: marcel@linux:~> whereis libsll.so.2 libsll.so: marcel@linux:~>[/quote:a5237f398b][/quote:a5237f398b] Ik heb het zelfde probleem gehad..het idee is simpel..de file libGL.so.1 of de libGL.so wijst naar het verkeerde bestand. het wijst nu naar een MESA bestand maar je moet hem laten wijzen naar Nvidaglx.so ofziets in de directory GL. Iif staat je file libGL.so.1 of de file libGL.so verkeerd te wijzen.. Je moet de symbolic link aanpassen..that's it. Dan werkt elk 3d spel onder GL. Su6! M.
Link naar reactie
Dat prb met libGL is dus al opgelost. Dat lag gewoon aan een foute pathverwijzing in de game settings. Hij loopt nu perfect. Ik heb nu dus nog het probleem met NVclocl over die dus dit zegt bij het instaleren van de rpm: [quote:e85e0dd61f]eplacepkgs //home/marcel/Desktop/nvclock-0.5-1.i386.rpm;echo RESULT=$? error: failed dependencies: libcrypto.so.2 is needed by nvclock-0.5-1 libssl.so.2 is needed by nvclock-0.5-1 RESULT=1[/quote:e85e0dd61f] Ik neem tenminste aan dat je tip op het Heretic II prob sloeg?
Link naar reactie
[quote:9e50e366d0="Marcel de Reus"]Dat prb met libGL is dus al opgelost. Dat lag gewoon aan een foute pathverwijzing in de game settings. Hij loopt nu perfect. Ik heb nu dus nog het probleem met NVclocl over die dus dit zegt bij het instaleren van de rpm: [quote:9e50e366d0]eplacepkgs //home/marcel/Desktop/nvclock-0.5-1.i386.rpm;echo RESULT=$? error: failed dependencies: libcrypto.so.2 is needed by nvclock-0.5-1 libssl.so.2 is needed by nvclock-0.5-1 RESULT=1[/quote:9e50e366d0] Ik neem tenminste aan dat je tip op het Heretic II prob sloeg?[/quote:9e50e366d0] NOpe op alle spellen..ik draai hier UT,QUake 3 en RTCW zonder probs na die file de goeie symlink te geven. Meer hoef je ook niet te doen.. M.
Link naar reactie
Ja, OK. Maar of Quake 3 niet werkt weet ik nog niet. Het duurt nog 1 uur 12 voor de demo binnen is. Ik heb hem net aangezet maar de server geeft me maar 7kb/s :evil: Run jij RTCW onder Wine BTW? Want daar is toch (nog) geen Linux versie van? Maar ik wil dus nu graag NVclock aan de praat krijgen maar dan geeft hij dus die fout. Ik neem aan dat hij die libaries mist dus ik heb ze bij Google ingevoerd en zo kwam ik op een RedHat Rawhide RPM maar dat kan ik ook niet installeren :( Is er iemand die me kan helpen?
Link naar reactie
[quote:a6fe7039df="Marcel de Reus"] Maar ik wil dus nu graag NVclock aan de praat krijgen maar dan geeft hij dus die fout. Ik neem aan dat hij die libaries mist dus ik heb ze bij Google ingevoerd en zo kwam ik op een RedHat Rawhide RPM maar dat kan ik ook niet installeren :( Is er iemand die me kan helpen?[/quote:a6fe7039df] Ik weet niet of ik je hierbij kan helpen marcel, maar ik heb zojuist NvClock geinstalleerd. nvclock-0.5-2mdk.i586.rpm Deze is eigenlijk voor Mandrake maar ik heb 'm toch met KPackage onder SuSE 8.0 kunnen installeren. :wink: [code:1:a6fe7039df] jolo@linux:~> nvclock -s ======================= --- NvClock v0.5.0 --- ======================= nVidia Geforce 4 Ti 4200 Card number: 0 PCI id: 0x253 Memory speed: 445.500 MHz Core speed: 249.750 MHz jolo@linux:~> [/code:1:a6fe7039df]
Link naar reactie
[quote:bef5e48b10="Marcel de Reus"]Ik heb dus de i386 package. Wil je ff een linkie naar die van jouw geven? Misschien adt het aan de package zelf ligt?[/quote:bef5e48b10] Ok, dit is de nvclock die ik geïnstalleerd heb onder SuSE 8.0 ftp://rpmfind.net/linux/Mandrake-devel/contrib/RPMS/nvclock-0.5-2mdk.i586.rpm :)
Link naar reactie
Die werkt dus idd :) Toch vreemd want ik heb de mijne van de offieciele site via Google oppgeduikeld. Ik heb zelfs de source gedownen en die geprobeerd te compilen maar dat werkte ook niet :( Nu es ff lekker tweaken ;) Ga in september ff 6 Papst fans kopen (had eerst 1 Delta 80HP en 5 YStechs maar ik heb de HP vanwege de **** herrie eruit gehaald, maar nu is mijn tem weer te hoog) die waarschijnlijk en stil zijn en goed koelen en dan kan ik ook weer gaan OC'en: onder linux natuurlijk. Dan kan ik met Q3A benchen en dat ook onder Windows doen en dan kijken wie wint: Linux of windows: jij mag raden ;) :P
Link naar reactie
[quote:7e2f7ec211="Marcel de Reus"]Ik heb zelfs de source gedownen en die geprobeerd te compilen maar dat werkte ook niet :( en dan kan ik ook weer gaan OC'en: onder linux natuurlijk. Dan kan ik met Q3A benchen en dat ook onder Windows doen en dan kijken wie wint: Linux of windows: jij mag raden ;) :P[/quote:7e2f7ec211] Ik ben niet zo goed in raden, dus gok ik op Linux. Maar ik neem aan dat je wel begrepen hebt dat rpmfind één van mijn favoriete websites is. :) http://rpmfind.net/linux/RPM/ Compilen is alleen nodig als er van een package alleen source code beschikbaar is. Zoals bijvoorbeeld RivaTV http://sourceforge.net/projects/rivatv
Link naar reactie
Hm, ook google is een goede zoekmachine. Maar Sax2 behoort gewoon te werken, desnoods in init 3. [code:1:5f8b26c91a]Card: 0 -> Nvidia GeForce4 Ti 4200 Do you want to enable 3D for this card? [yes | <no> ] [/code:1:5f8b26c91a]Voor 3D wordt gebruikt gemaakt van: glx in module section in /etc/X11/XF86Config [code:1:5f8b26c91a]jolo@linux:~> cat /etc/X11/XF86Config | grep glx Load "glx" jolo@linux:~> [/code:1:5f8b26c91a]
Link naar reactie
[quote:9975cd057b="MVE"][quote:9975cd057b="Marcel de Reus"]Het vreemde is dat de andere demo's wel werken :-? Misschien is deze gewoon niet goed geïnstalleerd, ik down Q3A wel ff en als die ook flipt dan zit er dus iets niet goed. Het vreemste vind ik overigens dat Sax2 niet werkt :( Ik zou niet weten hoe ik adt aan de praat moet krijgen. Ik download eerst Q3A wel ff en ga opzoek naar de required libaries. [edit] Het probleem van Heretic 2 lag idd aan een foute path aanduiding en is gefixed met de rest ben ik nog bezig. Ik hou jullie op de hoogte ;) [edit2] Voor NVclock mis ik die libarys dus gewoon. Iemand een idee waar ik deze 2 libaries vandaan kan halen en hoe ik ze instaleer? [quote:9975cd057b]marcel@linux:~> whereis libscrypto.so.2 libscrypto.so: marcel@linux:~> whereis libsll.so.2 libsll.so: marcel@linux:~>[/quote:9975cd057b][/quote:9975cd057b] Ik heb het zelfde probleem gehad..het idee is simpel..de file libGL.so.1 of de libGL.so wijst naar het verkeerde bestand. het wijst nu naar een MESA bestand maar je moet hem laten wijzen naar Nvidaglx.so ofziets in de directory GL. Iif staat je file libGL.so.1 of de file libGL.so verkeerd te wijzen.. Je moet de symbolic link aanpassen..that's it. Dan werkt elk 3d spel onder GL. Su6! M.[/quote:9975cd057b] Idd hij staat verkeerd te verwijzen ben ik nu achter, maar hoe verander ik die symbolic link en waarin?
Link naar reactie
[quote:4043e3370d="jolo"]Ik ben niet zo goed in raden, dus gok ik op Linux. Maar ik neem aan dat je wel begrepen hebt dat rpmfind één van mijn favoriete websites is. :) http://rpmfind.net/linux/RPM/ Compilen is alleen nodig als er van een package alleen source code beschikbaar is. Zoals bijvoorbeeld RivaTV http://sourceforge.net/projects/rivatv[/quote:4043e3370d] Je kunt ook compilen om wat meer optimalisaties door te voeren, wat op zich ook niet zo'n slecht idee is... :wink:
Link naar reactie
[quote:ad67454d5c="Marcel de Reus"]Idd, maar heb je ook een oplossing voor mijn probleem?[/quote:ad67454d5c] Nee, helaas. Ik heb die NVidia drivers niet nodig met mijn Ati Rage kaartje. :roll: Maar het is sowieso een goed idee om te compileren, eerst zie je dan namelijk dat ie alle informatie over je systeem opvraagt, dan kijkt ie of alle benodigde programma's geinstalleerd zijn en dan gaat ie pas compileren. Je ziet dan vanzelf welk programma niet is geinstalleerd. Als je wat verder bent met Linux, moet je maar eens Gentoo proberen, dat heeft ook een soort "packagesysteem" maar alles wordt wel ter plekke gecompileerd, verder heeft Gentoo als ik me niet vergis ook die Nvidia drivers in het assortiment.
Link naar reactie
Hm, als je PC is opgestart in SuSE init level 3, dus zonder Xwindows, wat voor een foutmelding verschijnt er dan als je sax2 start? :roll: Wat je OpenGL probleem betreft: heb je de readme op http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=linux wel volledig gelezen? In (app-c) Appendix c: installed components, gaat over OpenGL. :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...