Ga naar inhoud

Games onder Linux


Aanbevolen berichten

Beste mensen ik ben op zoek naar goede games onder Linux, omdat ik geen zin heb om voor games de hele tijd terug naar dat afschuwelijke Windhoos te switchen. Ik ben dus op i-net gaan zoeken en [url=http://www.lokigames.com/products/demos.php3]deze[/url] game leek me wel interssant en ik wil de demo downen, maar nu de vraag: het zijn .run files en er staat dat ik die moet downen en moet executen. De volgende vragen: 1. Hoe down ik ze? Want ik krijg bij het klikken op de link de bron :( 2. Waar moet ik ze executen? Kan dat gewoon op een FAT32 partitie? 3. Moet ik nu en de full van 17MB en de veel kleinere x86 versie hebben? Want dat is mij niet helemaal duidelijk. Verder leek het me een leuk idee om het in dit topic te vermelden als er nog goede games uitkomen, zodat we Windows totaal aan de kant kunnen zetten. :)
Link naar reactie
[quote:58399288f3="wbsoft"]Downloaden moet je doen met rechts klikken->Save Link As... Daarna runnen zoals aangegeven. Ik weet niet of je root moet zijn, maar dat merk je gauw genoeg. Dit is trouwens een goede NL Linux games site: www.penguinpower.nl .[/quote:58399288f3] Inderdaa! Er handige tips om je windows spellen onder Linux te runnen. Ik was wel zo eerlijk om Quake 3 Arena bij mensys te kopen ..RTCW en UT niet :wink: Tis jammer dat Quake 3 team arena en CounterSTrike (niet de server) er niet zijn voor Linux :cry: M.
Link naar reactie
Mja ik hoef geen Windows zooi onder Linux. Linux is Linux en Windhoos is Windhoos en Windhoos is dood ;) Ik heb idd de spellen bij mensys gezien. Zijn ze altijd zo veel goedkoper dan Windhoos spellen :) Voor XP downde ik alles illegaal, maar op Linux wil ik geen illegale shit draaien en 20 euro is ook niet veel voor een game dus ik ga er na het spelen van wat demo's maar es 1 of 2 orderen dan kan Windhoos helemaal van mijn PC af :P Ik zal zo es gaan kijken of ik het aan de praat krijg zo'n demo. Ik heb nog nul verstand van zelf packages ed installen en compilen maar ik ben hard bezig het te leren. Bovendien moet ik wil ik een windows game onder linux hebben eerst de legale windhoos agme kopen voor heel veel geld en daarna nog es kijken of ie onder wineX wil draaien. Nou dan maar geen DX spellen, Unreal2 wordt toch OpenGL ;)
Link naar reactie
Ik heb het proggie gedowned en geïnstalleerd maar het werkt niet :( Het is volgens mij gewoon het verkeerde proggie want in de beschrijving hebben ze het over de Loki Demo Launcher en het proggie waarnaar ze verwijzen is een Loki Updater voor patches ed. Zou iemand ook ff het proggie willen proberen en kijken of ik niet per ongeluk iets fout heb gedaan? Alvast bedankt :)
Link naar reactie
[quote:9c5033da70="Marcel de Reus"]Mja ik hoef geen Windows zooi onder Linux. Linux is Linux en Windhoos is Windhoos en Windhoos is dood ;) Ik heb idd de spellen bij mensys gezien. Zijn ze altijd zo veel goedkoper dan Windhoos spellen :) Voor XP downde ik alles illegaal, maar op Linux wil ik geen illegale shit draaien en 20 euro is ook niet veel voor een game dus ik ga er na het spelen van wat demo's maar es 1 of 2 orderen dan kan Windhoos helemaal van mijn PC af :P Ik zal zo es gaan kijken of ik het aan de praat krijg zo'n demo. Ik heb nog nul verstand van zelf packages ed installen en compilen maar ik ben hard bezig het te leren. Bovendien moet ik wil ik een windows game onder linux hebben eerst de legale windhoos agme kopen voor heel veel geld en daarna nog es kijken of ie onder wineX wil draaien. Nou dan maar geen DX spellen, Unreal2 wordt toch OpenGL ;)[/quote:9c5033da70] Je kan de windows spellen gebruiken onder Linux. Daar is die link voor.. Als jij dus een Quake 3 voor windows koopt en je mikt windows er af, dan kan je hem toch legaal gebruiken onder lInux. Dat is het idee. Mvg, MichielvE
Link naar reactie
Dat snapte ik dus wel, maar je kunt voor 20 euro minder de Linux variant van Quake 3 kopen dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ;) Blijft dat dat demo proggie niet werkt :( Niemand een idee of ff tijd om het te testen? [edit] ik zie net dat er aan een Linux versie van Neverwinter Nights wordt gewerkt!!! Das pas mooi. Als dat soort games voor Linux uitkomen dan is de zet om Windows eraf te gooien niet zo moeilijk meer :P ) [edit2] Het is al gefixed ik had per ongeluk voortijdig de instal afgebroken waardoor hij loki_demos niet had geinstalleerd. Ga nu krantjes lopen en vanavond lekker gamen :) Bye bye Windhoos :P [edit3] je moet het dus wel als root gebruiken of iig schrijftoegang hebben tot/usr nu de vraag: hoe open ik een uitvoerbaar bestand in de shell? aangezien ik dan met su root een root kan nabootsen en het wel gewoon vanuit mijn user kan runnen :) Ik heb al start en run geprobeerc maar dat werkte niet :(
Link naar reactie
[quote:9d9a1e040e="Marcel de Reus"]Dat snapte ik dus wel, maar je kunt voor 20 euro minder de Linux variant van Quake 3 kopen dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ;) Blijft dat dat demo proggie niet werkt :( Niemand een idee of ff tijd om het te testen? [edit] ik zie net dat er aan een Linux versie van Neverwinter Nights wordt gewerkt!!! Das pas mooi. Als dat soort games voor Linux uitkomen dan is de zet om Windows eraf te gooien niet zo moeilijk meer :P ) [edit2] Het is al gefixed ik had per ongeluk voortijdig de instal afgebroken waardoor hij loki_demos niet had geinstalleerd. Ga nu krantjes lopen en vanavond lekker gamen :) Bye bye Windhoos :P [edit3] je moet het dus wel als root gebruiken of iig schrijftoegang hebben tot/usr nu de vraag: hoe open ik een uitvoerbaar bestand in de shell? aangezien ik dan met su root een root kan nabootsen en het wel gewoon vanuit mijn user kan runnen :) Ik heb al start en run geprobeerc maar dat werkte niet :([/quote:9d9a1e040e] ./"uitvoerbaar bestand" M.
Link naar reactie
:( Ik heb net alle demo's even getest en het viel me eigenlijk toch ernstig tegen :( Ik houd toch nog maar ff Windhoos erop todat games als Neverwinter Nights ed ook voor Linux komen, want van de 15 demo's beviel alleen SOF me, terwijl ik voor Windhoos SOF2 heb die ik dus zo maar ff ga installen. Bovendien wekt Girotel ook nog niet onder linux. [edit] misschien toch.... Heretic 2 schijnt een goed spel te zijn en ook Quake 3 draait onder Linux. Alleen werkt OpenGL nog niet helemaal fijn. Heretic 2 kan mijn OpenGL liberay niet openen :( Bovendien lijkt ook Neverwinbter Nights onder Linux te draaien. Als iemand weet hoe ik mijn videokaart ingesteld krijg, graag... Bij sax2 krijg ik een compleet zwart scherm en gebeurt er niet meer :( Ook zoek in nog een FSAA proggie om dit aan te zetten en een OC en benchmark proggie, maar daar kan ik natuurlijk ook Quake 3 voor gebruiken. Als iemand me met een van deze punten kan helpen hoor ik het graag. Nog meer fanatieke gmers hier? [edit2] ik heb het gevoel dat mijn nvidia drivers niet goed geinstalleerd zijn dus daar ga ik vanavond eens naar kijken. Ik ben tot de ontdekking gekomen dat je FSAA via de shell kunt aanzetten op een eenvoudige wijze. Ik verwacht nu toch wel wat van Heretic 2 en Quake 3. Of Neverwinter Nights nu wel of niet voor Linux beschikbaar is is mij dus echt onduidelijk :( Je kunt iig een NWN linux server maken volgens de site. Misschien dat het onder WineX draaid, maar dat wil ik liever nog ff niet gebruiken. Heb ook een videokaart OC-tool gevonden namelijk: NVclock, kan het nog niet instaleren omdat hij OpenGL libarys mist. Ik denk dat ik vanavond de NV drivers maar ff via YOU ophaal.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...