Ga naar inhoud

[Red Hat 7.3] Fine-tuning: verbindingsikoontje


Aanbevolen berichten

Jawel! Met veel hulp - dat wel - van (onder veel meer) dit forum heb ik veel zaken in GNU/Linux-land nu (min of meer, maar eigenlijk vooral min) onder de knie: printer, scrollmuis en zelfs een draadloze ISDN verbinding. Zo langzamerhand kunnen we die boel eens echt gaan vergelijken met Windows XP! In elk geval ben ik nu aan het finetunen. Eerste probleem: is er een ikoontje (of zijn er meer ikoontjes) dat je aan je KDE-paneel kan toevoegen en daar laat zien of er een verbinding openstaat en zo ja, of die op dat moment verkeer "heeft". (In Windows dus de twee computerschermpjes die al dan niet felgroen zijn.) Da's toch handiger dan de hele tijd je hardware in de gaten houden? In Red Hat Control Network vond ik de knop monitor en dat komt een eind in de richting, maar dat schermpje krijg ik niet in het KDE-paneel. (Ik vond ergens - ik laat de link maar achterwege - screenshots van zoiets, maar veel wijzer werd ik daar niet van.)
Link naar reactie
knetload is dan een hele leuke die nsteld zich in je systemtree en kun je ook nogeens opgeven welk divece er bekeken moet worden. Ook kon je kppp volgens mij vertellen om een icoon te laten zien zodra er een verbinding was maar dat weet ik nietmeer (bel al telang niet meer.) Volgens mij doet het dialin proggie voor isdn dat ook
Link naar reactie
En toen stuitte ik opeens op Kisdndock - dat lijkt er aardig op. Hete start niet al te snel op, maar het is wel een verbindingsikoontje in het Systeemvak van KDE. Soms moet je dichter bij huis zoeken, want dit zat altijd al in mijn menu! Niet zo schattig als twee schermpjes, maar wel helder!. Groen is: KPN verdient niks, geel is KPN gaat verdienen, rood is: KPN is aan het verdienen. Mochten jullier niks meer van mij horen over dit onderwerp, dan bevaly Kisdndock mij wel (genoeg). Dank voor het meedenken, zoals altijd!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...