Ga naar inhoud

[Mandrake 8.1] upgraden Qpopper


Aanbevolen berichten

Hallo hier, Ook (nee, Juist) op een uitstekend werkende server moet onderhoud gepleegd worden; b.v. af en toe een nieuwe versie installeren. Ik heb Qpopper 4.03 (samen met Postfix) en wil nu versie 4.04 installeren. Om niet in de problemen te komen, denk ik het volgende te gaan doen: (Qpopper4.04 al 'ge-untared' in /root/qpopper4.04) [b:7e74f29c02][list:7e74f29c02] cd /root/qpopper4.0.4 ./configure [/b:7e74f29c02](met enkele eerder gebruikte opties)[b:7e74f29c02] make /etc/rc.d/init.d/xinetd stop make install /etc/rc.d/init.d/xinetd start rm -rf qp*[/list:u:7e74f29c02][/b:7e74f29c02] Kun je zo upgraden zonder dat gebruikers er iets van merken? Of worden configuratiebestanden ook overschreven. Plau 8)
Link naar reactie
Ik maak altijd eerst een backup van de vorige versie met dit soort ingrepen. Ik weet niet of het om veel gebruikers gaat, maar je zult zien dat er net iets fout gaat tijdens de install van een nieuwe versie en dan raakt iedereen in paniek :o . Wanneer je de oude versie nog volledig hebt kun je deze tijdelijk weer even terug zetten. Wat ook weleens voor kan komen is dat config files niet helemaal compatible zijn, maar wel de oude eventueel overschrijven of onbruikbaar maken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...