Ga naar inhoud

Samba en windows machine userid


Aanbevolen berichten

Linux: Suse 7.2 professional. Is het zo dat ik voor de gebruikers en voor de machines in een netwerk met windows machines een sambe userid moet aanmaken? Waarom ook voor de machine en hoe kan de machine dan inloggen met een wachtwoord? Nog een andere vraag: Voor een windows machine om toegang te krijgen tot Linux schijven heb ik nodig: - Samba instellingen (smb.conf + userid's) - host.conf file aanpassen - rc.config file aanpassen - ip adres voor netwerkkaart ik heb volgens mij geen instellingen voor een hostname of DNS server nodig ofwel? Een goede duidelijke site met wat uitleg is voor mij denk ik ook niet verkeerd dus als iemand iets weet?
Link naar reactie
>Is het zo dat ik voor de gebruikers en voor de machines in een netwerk met windows machines een sambe userid moet aanmaken? Voor de gebruikers wel; voor de machines dacht ik niet nee. >Waarom ook voor de machine en hoe kan de machine dan inloggen met een wachtwoord? Zie boven,. >Nog een andere vraag: Voor een windows machine om toegang te krijgen tot Linux schijven heb ik nodig: - Samba instellingen (smb.conf + userid's) - host.conf file aanpassen - rc.config file aanpassen - ip adres voor netwerkkaart Wat is je vraag? >ik heb volgens mij geen instellingen voor een hostname of DNS server nodig ofwel? Niet nodig, wel handig. Je kunt gewoon ip-nummers blijven gebruiken (doe ik ook, alleen al omdat extra spul kan stoppen met functioneren) maar hostnames zijn wel gemakkelijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...