Ga naar inhoud

[Mandrake 8.1] Geheugen videokaart wijzigen in Gnome 1.4


Aanbevolen berichten

Ik ben er dus achter gekomen dat mijn videokaart maximaal 1024Kb krijgt toegewezen alszijnde geheugencapaciteit. Niet erg veel dus, en dit zorgt voor wat probleempjes. Mijn KDE 2.2 is een beetje gecrashed dus ga ik verder in Gnome (ook leuk). Maar waar kan ik dit getal wijzigen? XFree86 kan ik nergens vinden als programma. En dat configbestandje staat ook nergens op een plek die ik logisch vind. Iemand de gouden tip? Greetz, D.
Link naar reactie
In gnome zelf kun je dat niet instellen, hiervoor heb je toch echt het configuratieprogramma van XFree86 nodig. Welke zijn dat? Heb je mandrake? DarkeX oid is er, verder xconfigurator, of XF86Setup Verder kun je het handmatig doen door het bestand /etc/XF86Config te bewerken. Ga op zoek naar de regel mem= en wijzig de hoeveelheid geheugen in de werkelijke hoeveelheid. Staat er een # voor? verwijder deze dan. Kijk wel uit, door het bestand onjuist te bewerken kun je X Window slopen, en in het ergste geval ook je monitor. KDE herstel je door de map .kde* te verwijderen uit je home directory, en alles van kde uit de globale map /tmp. Als dat niet helpt, verwijder kde van je pc, verwijder de configuratiebestanden van kde uit de map /usr/share, of /usr/local/share, en installeer kde opnieuw. Succes, Max Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...