Ga naar inhoud

welke browser gebruik je?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:ca1ad27c3f="wbsoft"][quote:ca1ad27c3f="maximilaan"]Ik zal even bij kde vragen hoeveel gebruikers zij schatten. Maar in principe doet VROM er goed aan om gewoon de W3C-standaard te volgen, dan zijn ze verzekerd van het feit dat elke browser hen goed ondersteund, (ook nieuwe die de komende jaren uitkomen) en kunnen ze naar deze standaard verwijzen als iemand met een obscure browser komt die de pagina niet goed weergeeft. Max[/quote:ca1ad27c3f]Ja inderdaad! Deze alinea zal ik in mijn volgende reactie opnemen, met jouw permissie![/quote:ca1ad27c3f] Is prima :) Iets anders, mocht je sites tegenkomen die niet helemaal goed in konqueror zijn weer te geven, post mij dan, dan speel ik de info door aan het Konqueror-team... Zo help je mee om deze browser nog beter te maken ;) Max
Link naar reactie
trouwens leuk om ff op te merken.... mailtje van VROM over het niet goed functioneren van de site in Konqueror: [i:441c0e854e]"onze technisch webmaster gaat de browser bekijken (thuis, waar hij de beschikking heeft over Linux) en gaat dan proberen onze site ook hier geschikt voor te maken. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."[/i:441c0e854e] Wat een service he? Geweldig 8)
Link naar reactie
Galeon gebruikt alleen de rendering component van mozilla: Gecko. De verdere gebruikersinterface wordt met de Gtk en Gnome libraries gedaan. Phoenix daarentegen gebruikt net als Mozilla de cross-platform XUL taal + Javascript voor de gebruikersinterface. Het is sneller en lichter dan Mozilla door allerlei optimalisaties, en ook doordat de Chat-, Mail- en Newscomponent en de Composer achterwege worden gelaten. Wat is XUL: een XML dialect dat wel wat weg heeft van HTML, maar dan wordt gebruikt om knopjes, schuifbalken, tekstvelden etc. te tekenen. XUL wordt door Gecko weergegeven net als de webpagina's waar je naar kijkt. Welbeschouwd is Mozilla dus helemaal niet zo zwaar en "bloated" als men vaak denkt. Het is puur dat Gecko zo complex is en veel moet kunnen. Ik verwacht dat bepaalde optimalisaties uit Phoenix nog wel in Mozilla zelf zullen terecht komen.
Link naar reactie
Wat ik overigens niet gebrijp: 1) galeon gebruikt alleen gecko. Waarom sluit Galeon Gecko niet in haar browser, ipv te vereisen dat Mozilla is geinstalleerd om Galeon te kunnen gebruiken? 2)Gecko is razendsnel, Mozilla is traag. Dat is natuurlijk een beetje een contradictie. Toen Gecko 2 jaar geleden uitkwam sprak men van een nieuwe generatie browsers: Netscape 6 zou veel neller en lichter zijn dan voorgaande Netscape-browsers en IE. Netscape zou compleet op een floppy moeten kunnen passen. Niets is minder waar, Netscape (of Mozilla) vereist een veel zwaardere pc dan bijv. IE of voorgaande Netscape-versies, en is qua omvang zeker niet veel kleiner geworden. Er is dus niet veel van die belofte overgebleven :( Max
Link naar reactie
Heb net even phoenix gedownload. Leuke binary, gewoon in een map uitpakken, phoenix aanklikken, en draaien maar. phoenix start razendsnel op, eigenlijk binnen een seconde, Mozilla heeft een stuk langer werk (2 sec bij 2e start, 4 sec bij eerste start) Galeon heeft onder KDE evenveel starttijd nodig als Mozilla.. Alleen jammer dat de netscape-plugins alshier niet werken, mogelijk een configuratiefout, of ze worden nog niet ondersteund?? Qua gedrag is phoenix te vergelijken met Mozilla in de classic mode, waarbij interface uiteraard aanmerkelijk kaler is. Het laden van nieuwe vensters gaat soepel, maar dat gaat alhier met Mozilla ook, en wat grappig is, is dat wanneer je het commando 'mozilla' elders doet, er een nieuw phoenix-venster wordt geopend ;)
Link naar reactie
Nou, aangezien het commando 'mozilla' een venster in Phoenix opende zal de instelling in Gnome staat, en naar Mozilla verwijst, inderdaad de oorzaak zijn. Wat betreft die crash, die had ik door met galeon naar www.omroep.nl te gaan. Mozilla, phoenix en konqueror hebben geen last. Hebben anderen dezelfde ervaring? wat konqueror en dit forum betreft: konqueror 3.1 kan als het goed is overweg met de smileys en zo :):) Max
Link naar reactie
Ik heb versie 1.2.6 via apt-get geladen in suse 8.0. In het geval van vastlopen van applicaties heb jij mij enkele maanden terug geadviseerd: "Wat betreft het vastlopen van programma's: elk programma dat je opstart schrijft een configuratiebestand naar je persoonlijke map. Als je dus problemen met een applicatie krijgt, dan kun je dat proberen op te lossen door het configuratiebestand te verwijderen."
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...