Ga naar inhoud

Samba stap voor stap?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal Heb sinds kort een peer to peer netwerkje, een pc met w'98, en eentje met een dualboot winME en SuSE 7.3 Hier wou ik een netwerkje van maken met de volgende mogelijkheden -aanspreken van printer op linux-box -aanspreken van bestanden op linuxbox -gedeelde internetverbinding via inbelmodem op linuxbox. De eerste twee moeten met samba zijn te realiseren. Heb al wat over samba gelezen, en wat in suse rondgespit, maar ik kom er niet uit. Wie wil mij stap-voor-stap hierin begeleiden? Max
Link naar reactie
Wil je heel graag met rechten werken of wil je gewoon een public share? Dan is het echt heel easy te bewerkstelligen. Probleem was bij mij dat me printer neit werd gevonden. Als je bij de install of bij hwscan(kudzu) je printer wordt gedecteerd kan je heel makkelijk met Swat of Webmin je printer sharen. Ik vind webmin in deze echt een hele fijne tool. M.
Link naar reactie
Voor een stap voor stap uitleg m.b.t. SAMBA zou ik de HOWTO hiervan opzoeken. Verder staat in Help smb.conf ook het nodige te vinden. Met printen onder SAMBA werkt het vaak beter wanneer je onder Windows een printer een lokale printer aanmaakt en de betreffende poort lokaal aanmaakt. Dus als jij als printer HPDJ5 op jouw suse server hebt draaien voeg je bij de installatie de poort \\suse\hpdj5 toe alwaar de printer gevonden wordt. Gewoon je windows drivers installeren en transparant door samba/linux heen printen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...