Ga naar inhoud

Dual boot


Aanbevolen berichten

Naast windows XP heb ik Linux RH7.3 geinstalleerd. Ik heb op mijn 40gb. de volgende partities aangemaakt: 1x een NTFS (primary) partitie van 5gb. Een ext3 boot partitie van 110mb. Vervolgens een extended partitie met daarin een NTFS (data) partitie van ca 28gb. Een ext3 (root) partitie en tot slot een swap partitie. Op mijn vorige pc had ik ongeveer hetzelfde. Weliswaar was de hd maar 6,5 gb. Groot. Nu heb ik er in ieder geval voor gezorgd dat de boot en de eerste NTFS partitie <1024 cyl. Staan. Het probleem is dat na de installatie de bootmanager (LILO of GRUB) alleen Linux als OS geeft i.p.v. dat Red Hat Linux en Windows XP worden gegeven. Nadat ik FDISK /MBR geef, is Windows weer bereikbaar. RH is nu alleen te benaderen d.m.v. bootfloppy. Ook tijdens de installatie van RH7.3 kan ik alleen de Linux partitie als opstartbaar aangeven. De bootmanager installeer ik op de master-partitie. Wat doe ik verkeerd? Wie kan mij helpen? Groet
Link naar reactie
Trouwens, het heeft weinig zin om /boot als ext3 te maken in plaats van ext2. Naar /boot wordt zelden geschreven, dus kan er eigenlijk niets gebeuren (tenzij je binnen een aantal tellen na het installeren van een nieuwe kernel een crash krijgt o.i.d.). Het heeft dan nog meer zin om /boot synchroon te mounten...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...