Ga naar inhoud

FTP server


Aanbevolen berichten

Ik heb een ouwe HP computer met een Pentium 100 en 32 mb geheugen en een 650 mb HD. Kan ik hier een FTP servertje van maken? Liefst zo makkelijk mogelijk en te configureren dmv HTTP :- Helaas heb ik er niet veel verstand van dus als jullie documentatie weten over dit onderwerp dan hou ik me aanbevolen :D Alvast bedankt voor jullie reacties.
Link naar reactie
[quote:559fe6dcbd="ancum"]Ik heb een ouwe HP computer met een Pentium 100 en 32 mb geheugen en een 650 mb HD. Kan ik hier een FTP servertje van maken? Liefst zo makkelijk mogelijk en te configureren dmv HTTP :- Helaas heb ik er niet veel verstand van dus als jullie documentatie weten over dit onderwerp dan hou ik me aanbevolen :D Alvast bedankt voor jullie reacties.[/quote:559fe6dcbd] Ja dit kan zeker, alleen moet je wel een heel erg minimale installatie doen. Kan eventueel met [url=http://www.freesco.org/]Freesco[/url] dit draait al vanaf een floppy, anders moet je een gewone distro pakken en sowieso niks grafisch installeren, als FTP-server kun je het beste Proftpd gebruiken, deze is veiliger dan WU-FTPD. Er zijn heel veel sites waar je informatie over deze onderwerpen kunt vinden, waar ik persoonlijk veel info vandaan heb zijn deze: www.nedlinux.nl en http://www.linux-nl.cx Succes!
Link naar reactie
[quote:9461b9435b="knopper"][quote:9461b9435b="ancum"]Ik heb een ouwe HP computer met een Pentium 100 en 32 mb geheugen en een 650 mb HD. Kan ik hier een FTP servertje van maken? Liefst zo makkelijk mogelijk en te configureren dmv HTTP :- Helaas heb ik er niet veel verstand van dus als jullie documentatie weten over dit onderwerp dan hou ik me aanbevolen :D Alvast bedankt voor jullie reacties.[/quote:9461b9435b] Ja dit kan zeker, alleen moet je wel een heel erg minimale installatie doen. Kan eventueel met [url=http://www.freesco.org/]Freesco[/url] dit draait al vanaf een floppy, anders moet je een gewone distro pakken en sowieso niks grafisch installeren, als FTP-server kun je het beste Proftpd gebruiken, deze is veiliger dan WU-FTPD. Er zijn heel veel sites waar je informatie over deze onderwerpen kunt vinden, waar ik persoonlijk veel info vandaan heb zijn deze: www.nedlinux.nl en http://www.linux-nl.cx Succes![/quote:9461b9435b] Freesco dus niet als FTP!! Freesco kan alleen 8.3 (korte dos namen aan) Groetjes Herbert
Link naar reactie
[quote:700226332e="KayJay"]Waarom niet gewoon Slackware?? zet daar proftpd op en klaar is kees voor Webinterface/configuratie heb je Webmin bijv...[/quote:700226332e] waarom niet gewoon mandrake :D tja, slackware kan dat best, maar je moet dan wel ff snoeien in wat er wel en niet geladen wordt :D let ook op wat je installeerd wu-ftp??? wil je niet vloeken!
Link naar reactie
[quote:46a467715d="ancum"]Smoothwall?? Dat is alleen een goede firewall maar kan volgens mij niet ftp'en.... Is de genoemde machine niet te licht voor Mandrake?[/quote:46a467715d] Dat is Freesco ook in de 1e plaats, maar je kunt het vast en zeker ook inrichten als FTP-server, het maakt gewoon gebruik van RPM, dus je gooit de RPM's van proftpd erop (als je het makkelijk wilt, anders gewoon van source) en hopla, klaar is kees. Bovendien past Smoothwall ook op die harde schijf, ik denk dat dat lastiger wordt met Mandrake.
Link naar reactie
Zit er standaard niet in, maar het stelt niet meer voor dan (uit m'n hoofd): [code:1:6085bda6e3] cd /usr/local tar zxf /root/webmin-x.yz.tar.gz cd webmin.x.y.z ./setup [/code:1:6085bda6e3] En dan eventueel webmin aan /etc/rc.d/rc.local toevoegen, maar het kan ook zijn dat dat al automatisch gebeurde...
Link naar reactie
gewoon slackware met de base packages installeren..X en aanverwante zut is niet nodig webmin zet zich uiteraard in rc.local automatisch.. dus op afstand met een GUI te configgen..de installatie stelt echt geen ruk voor... zelfs de papegaai van me buren zou het nog kunnen.. persoonlijk zou ik zelf gewoon de /etc/proftpd.conf "be-vi-en" . gaat 2x zo snel.
Link naar reactie
[quote="KayJay"] Waarom niet gewoon Slackware?? zet daar proftpd op en klaar is kees voor Webinterface/configuratie heb je Webmin bijv... [/quote] Slack lijkt me nou niet echt een distributie waar hij als beginneling mee moet beginnen. Neem gewoon mandrake, supermakkelijke installatie. En als je met Linux wil werken moet je automatisch lezen ;-) het is nou eenmaal niet klik, klik :lol: Waar je veel info kan halen is de al genoemde site linux-nl.cx. Zeer goede docs!
Link naar reactie
Slackware durf ik wel aan hoor. Zo'n enorme beginneling ben ik nou ook weer niet hoewel ik alleen maar ervaring heb met Suse, Mandrake en Lycoris..... En WSTOLK: ik wil alleen af en toe een file van een klant kunnen uploaden zodat ze deze op m'n werk (waar alleen een stel kneuzen zitten die Microsoft als het licht zien) kunnen downloaden. We maken niet allemaal van die Mega Music MP3 Jukeboxen :D :D
Link naar reactie
Oh maar ik gebruik mijn server alleen thuis als jukebox :D (lappie connecten en mp3 tjes draaien door het hele huis :D ) Verder misbruik ik mijn schijven voor backups, fileserver, filesharing (rcp gaat heel leuk maar ftp vanaf de zaak werkt ook wel aardig en idd als je geen zin hebt om ff een cd te maken of een diskette gaat up/downloaden ff wat makkelijker) en natuurlijk gewoon als nfs zodat ik vanaf al mijn machines toegang heb tot bestanden die ik overal wil kunnen gebruiken ;) vandaar dat ik 650 voor een installatie & opslagruimte wat mager vond ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...