Ga naar inhoud

TV-Kaart


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, Ik heb een tv-kaart gekocht, maar software voor het ding is nogal moeilijk te vinden. Ik heb alle modules geinstalleerd, een stuk of 5 en heb geprobeerd xawtv en kwintv te installeren. xawtv geeft bij make een vage erro en kwintv heeft qt2 nodig, dus niet qt3. Weet iemand een goed programma, gebaseerd op qt3 of iets anders recentelijks?
Link naar reactie
ff draadje omhoog schoppen (SCHOP!!!, bij deze) Goed ik heb nog even serieus de error-log (nou ja die is er niet, configure doet ie prima maar bij make gaat ie in de fout) en xawtv gebruikt LessTif om een User INterface te maken. Ik heb ook ff in de source rondgesnuffeld (tja ik ben nooit bang) en hij zoekt naar een dir Xm waar allerlei handige functies in staan, die hij niet kan vinden. Alles staat wel op schijf maar de include dir kan dus niet gevonden worden. Met welke optie van gcc kan ik die include dir er ff bij zetten? Of is er een centrale configfile waarin ik dat regelen?
Link naar reactie
Nee, dat bedoel ik niet, misschien had ik het wat onduidelijk geformuleerd. Die heb ik natuurlijk wel geinstalleerd. Hij kan de include dir van LessTif niet vinden. Dit is een opensource motif clone. Die dir is /usr/X11R6/Xm/include. Xawtv gebruikt functies uit die include dir, in de source staat ook [code:1:aae2ae9760]#include <Xm/xmString.h[/code:1:aae2ae9760] Maar gcc kan die dir niet vinden. Dus zal ik ergens /usr/X11R6 in mijn compile path van gcc of iets dergelijks toe moeten voegen. Maar hoe doe ik dat?
Link naar reactie
[quote:89760851cc="w.roosenburg"]Hij kan de include dir van LessTif niet vinden. Dit is een opensource motif clone. Die dir is /usr/X11R6/Xm/include. [/quote:89760851cc] Ten eerste weet je zeker dat je dat niet andersom bedoelt. Dus /usr/X11R6/include/Xm Die dir die jij noemt bestaat ook niet in Slackware 8.1 op mijn PC. 8) Ten tweede, heb je misschien wat meer output, zoals distro + versie, xawtv versie, wat voor een tv-kaart, lspci -tv output, lsmod en dmesg | grep bttv :roll:
Link naar reactie
Jolo je had gelijk wat die dir betreft. Overigens heb ik slackware 9.0 beta. Verder krijg ik dit soort meldingen bij make (./configure verloopt probleemloos): [code:1:917db61fe4] x11/motv.c:23:19: Xm/Xm.h: No such file or directory x11/motv.c:24:26: Xm/XmStrDefs.h: No such file or directory [/code:1:917db61fe4] Ik heb LessTif al geinstalleerd (die had ik ook al) en ik heb alle header files op mijn systeem staan: Output van locate (een paar maar): [code:1:917db61fe4] /usr/X11R6/include/Xm/Xm.h /usr/X11R6/include/Xm/XmStrDefs.h [/code:1:917db61fe4] Blijkbaar kan hij de headers niet in die dir vinden, dus hoe voeg ik nu die Path toe? Ik heb al overal gezocht maar ik kon net dat ene ding niet vinden. Er weet toch wel iemand hoe hij basedirs voor include paden aan gcc door kan geven?
Link naar reactie
Even kijken Ten eerste, waarom staan ze nog niet in het zoekpad? als je onder een gebruikersaccount als root inlogt, dan heb je op sommige systemen het 'probleem' dat er geen paden zijn ingesteld. Dat kan een oorzaak zijn. Hoe voeg je iets toe aan het zoekpad? Simpel export PATH = $PATH:/zoekpad1/ /zoekpad2/ etc.. Correct me if I'm wrong :) Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...