Ga naar inhoud

emu10k1 mis rear-speaker


Aanbevolen berichten

Om eerst SuSE 8 eens te testen maar ff een clean install gedaan op een klein hoekje van mijn HD (ME maar verwijderd want die gebruikte ik toch niet) Maar terwijl met kernel 2.4.10 de emu10k1 module wel mijn digitale uitgang wel laat zien (gebruik hem niet maar toch) en alle 4 mijn speakers laat werken kan ik hem met 2.4.18 maar niet aan de gang krijgen :cry: Iemand enig idee waarom SuSE dat nu weer vertikt ? Zo waag ik mijn installatie dus echt niet aan een upgrade.
Link naar reactie
[quote:e6d31289db="wstolk"]Iemand enig idee waarom SuSE dat nu weer vertikt ? [/quote:e6d31289db]Gaat het hier om een Creative Soundblaster Live! 5.1 ? Tja, bij mij werken onder SuSE 8.0 ook alleen de voor speakers. :-? (Onder WinXP alle vier) :D Misschien heb je wat aan deze website http://developer.creative.com/scripts/DC_D&H_Games-Downloads.asp?opt=5
Link naar reactie
Op mijn machine met Slackware 8.0 en kernel 2.4.18 werkt mijn soundblaster naar behoren, dus aan de kernel(modules) kan het niet liggen, lijkt me. Succes! [url=http://www.slackware.com][img:26eeba56da]http://www.slackware.com/~msimons/slackware/grfx/shared/slackweb.jpg[/img:26eeba56da][/url]
Link naar reactie
Neen het is de live 1024 onder SuSE 7.x wordt hij herkent (kmix) als een SigmaTel STAC9721/23 onder SuSE 8 als een .. weet ff niet SuSE 8 kan ik nu ff niet bij maar door die vervelende autoconfig is het haast niet goed te krijgen met de emu10k1 module :( wbt. die site die had ik ook al door gespit maar ook "igain" doet niets evenals treble en bass die geen reactie geven :(
Link naar reactie
[quote:f373dd138b="wstolk"]Neen het is de live 1024 onder SuSE 7.x wordt hij herkent (kmix) als een SigmaTel STAC9721/23 ....maar ook "igain" doet niets evenals treble en bass die geen reactie geven :([/quote:f373dd138b] Geeft Yast2 > Hardware > Hardware info dat weer? Als het een Creative live 1024 is dan is het een voorloper van Creative Soundblaster Live! 5.1. Ik zelf heb beide geluidskaarten. (1 geluidskaart per PC.) Bij mij werken de treble en bass ook niet. Igain kon ik niet vinden. Ofschoon “Rear speakers are stereo-mirrored” genoemd wordt op ftp://opensource.creative.com/pub/doc/live_faq.html ga ik er vanuit dat SuSE de beide geluidskaarten alleen op basis niveau ondersteunen, en heeft net zoals WinXP aanvullende drivers nodig. Heb je de drivers van http://www.opensound.com al geprobeerd? (Geluidskaarten van het merk Sigma Tel ken ik niet. Wordt ook niet genoemd in SuSE Hardwaredatabase)
Link naar reactie
Sigma Tel wordt hij in Kmix genoemd bij SuSE 7.x daar heb ik verder niets voor hoeven te doen omdat met de emu10k1 module alles netjes geregeld werd. Maar zoals gezegd is 8 erweer af en ik ga wel eens rustig installeren met alle proggie's die ze uitgezet hebben er weer in want SuSE is wel heel erg beginners gericht geworden :(
Link naar reactie
[quote:30da81093a="wstolk"]Maar zoals gezegd is 8 erweer af en ik ga wel eens rustig installeren met alle proggie's die ze uitgezet hebben er weer in want SuSE is wel heel erg beginners gericht geworden :([/quote:30da81093a] Bovendien de hardware detectie begint al op die van Windows 9x/Me /Xp te lijken. :-? Heb (Had) je dat SuSE review van Computertotaal al gelezen? http://www2.computertotaal.nl/reviews/prog.cfm?id=51 Als je SuSE 8 toch weer opnieuw gaat installeren, zou je de Manual Installation kunnen proberen. :wink: Of eventueel Text Installation. Al is SuSE 8 erg op begginners gericht zoals jij zegt, perfect is ie nog niet: zojuist hield mijn Logitech USB wheel mouse het onder SuSE 8 voor gezien. :cry: Onder Xp werkt de muis nog goed. :)
Link naar reactie
  • 5 weken later...
Ja had toen zelfs een digitale uitgang die werkte, maar wanneer ik Yast2 gebruik om mijn kaart te configureren en de volumes ga instellen zie ik al mijn kanalen netjes staan maar geen enkele mixer wil ze overnemen. Hoewel gamix een poging doet maar die crasht continu :( Handmatig instellen van kmixrc helpt ook geen zier en ik kan helaas niet de source vinden die kmix gebruikt (kmixrc uit mijn homedir verwijderen levert een nieuwe kmix op maar zonder de extra kanalen en dus doen die het ook niet :( ) Dus mocht iemand een idee hebben :???: vond op inet wel een oplsossing maar die zegt igain te gebruiken voor de achter speakers en dat werkt dus ook niet zelfs niet als je het device nummer aanpas ;(
Link naar reactie
  • 1 maand later...
[quote:5d6604ac84="wstolk"]Ja had toen zelfs een digitale uitgang die werkte, maar vond op inet wel een oplsossing maar die zegt igain te gebruiken voor de achter speakers en dat werkt dus ook niet zelfs niet als je het device nummer aanpas [/quote:5d6604ac84]Onder Red Hat 7.3 en Slackware 8.1 is er zowel voor Kmix en Gmix OGain voor rear speakers en een Digital1 voor de digitale uitgang beschikbaar. (Er zijn géén treble en bass) Kmix - en Gmix OGain heb ik getest. Deze werken met zowel SB Live als Audigy. :wink:
Link naar reactie
[quote:0bf0fdfa6f="jolo"][quote:0bf0fdfa6f="wstolk"]Ja had toen zelfs een digitale uitgang die werkte, maar vond op inet wel een oplsossing maar die zegt igain te gebruiken voor de achter speakers en dat werkt dus ook niet zelfs niet als je het device nummer aanpas [/quote:0bf0fdfa6f]Onder Red Hat 7.3 en Slackware 8.1 is er zowel voor Kmix en Gmix OGain voor rear speakers en een Digital1 voor de digitale uitgang beschikbaar. (Er zijn géén treble en bass) Kmix - en Gmix OGain heb ik getest. Deze werken met zowel SB Live als Audigy. :wink:[/quote:0bf0fdfa6f] Tja ik blijf het vreemd vinden dat de config niet overgenomen/aan te passen is. Moet me toch maar eens gaan verdiepen in het device juist omdat YAST2 wel alle kanalen aangeeft en alsamix ook (ze werken echter voor geen meter :(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...