Ga naar inhoud

OpenGL aansturing onder SuSE 7.2


Aanbevolen berichten

Hoi hoi, ik ben zelf niet een erge linux expert (kan er matig tot redelijk mee overweg) en ik probeer nu al een tijdje een programmaatje aan de praat te krijgen dat gebruik maakt van OpenGL. Ik meende dat mijn kaart (TNT2 M64, kweet het is een oudje..) OpenGL ondersteuning zou bieden, maar als ik het configure script van het installatieprogramma draai krijg ik de volgende foutmelding. checking for OpenGL... yes configure: error: OpenGL subsystem not found. Ik heb onder Yast2 (ik gebruik SuSE 7.2) wat naar geinstalleerde libraries gekeken en onder User Interface/X Hardware Support staan: -NVIDIA_GLX (NVIDIA module for XFree86 4.0 X server and OpenGL libraries) -NVIDIA_kernel (NVIDIA kernel module for NVIDIA Architecture support) beiden geinstalleerd. Heb ik ook nog bijvoorbeeld een glut ofzow nodig? Als ik Sax2 draai krijg ik eerst de vraag of ik 3d voor tnt2 m64 wil enabelen (YES!). Vervolgens bij de eigenschappen kan ik nog wel 3d modules laden (extra modules, of heb ik deze echt nodig?). Ik kan kiezen uit: *fgl1 *fgl23 *glx *dri Wat zou ik hier moeten kiezen, moet ik eigenlijk wel wat kiezen hiero? Tot slot nog een stukje uit de configure file als het nog niet helemaal duidelijk is wat er aan de hand is (maar misschien niet noodzakelijk). Komt ie: =============================================== [b:30899be9e5] echo "configure:3780: checking for OpenGL" >&5 if eval "test \"`echo '$''{'mdl_cv_have_OpenGL'+set}'`\" = set"; then echo $ac_n "(cached) $ac_c" 1>&6 else [/b:30899be9e5] !de mdl_cv_have_OpenGL wordt volgens mij op de volgende manier bepaald (heb ff wat geknipt erin): [b:30899be9e5] LIBS="$ac_func_search_save_LIBS" [/b:30899be9e5] [i:30899be9e5] <knip> [/i:30899be9e5] [b:30899be9e5] if test "$ac_cv_search_glutInit" != "no"; then test "$ac_cv_search_glutInit" = "none required" || LIBS="$ac_cv_search_glutInit $LIBS" have_glut=yes else : have_glut=no fi [/b:30899be9e5] [i:30899be9e5] <knip> [/i:30899be9e5] [b:30899be9e5] if test -n "$LIBS"; then mdl_cv_have_OpenGL=yes GL_LIBS="$LIBS" else mdl_cv_have_OpenGL=no GL_CFLAGS= fi [/b:30899be9e5] ===================================================== Wie o wie?? Moet ik andere configuratie programma's gebruiken, of extra 3d modules laden? Bvd. Reinier.
Link naar reactie
NVidia levert zelf patches & drivers voor de TNT voor linux, omdat ze hun hardware specs niet vrij willen geven voor de linux developers Om het te installeren heb je een kernel module nodig & een driver voor X. links voor de download: kernel driver: http://download.nvidia.com/XFree86_40/1.0-2880/NVIDIA_kernel-1.0-2880.suse72.i386.rpm X driver: http://download.nvidia.com/XFree86_40/1.0-2880/NVIDIA_GLX-1.0-2880.suse72.i386.rpm readme: http://download.nvidia.com/XFree86_40/1.0-2880/README.txt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...