Ga naar inhoud

Scannen onder Linux


Aanbevolen berichten

Ik heb een scanner (HP 5100C) Omdat ik nog niet zo handig ben met Linux is voor mij de verleiding groot om veel dingen onder windows te doen. Maar toen ik laatst mijn scanner installeerde onder win98 liet die het afweten, elke keer als ik het scanprogramma start loop de boel hartstikke vast. (Pauze voor het gejuich v/d linux fans ;) ) Nu wil het graag onder Linux proberen maar ik heb geen idee welke software/drivers ik nodig heb. Kan iemand mij verder helpen? btw, de scanner is aangesloten op de printerpoort. Alvast bedankt voor de hulp.
Link naar reactie
Zo'n scanner heb ik ook. Helaas heb ik hem nooit onder Linux gebruikt, Linux ondersteunt in principe geen scanners die op de paralelle poort zijn aangesloten. Voor de 5100c is een tijdje geleden een kernelpatch uitgekomen. Helaas voor mij te laat, mijn scanner is niet meer :cry: . Wat ik nog wel weet is dat de kernelpatch bedoeld was voor RedHat. Waar kun je die vinden? op een vrij obscure website, die je via de website van SANE kunt vinden. Van SANE heb ik geen link (SANE is een programma voor Linux die het scannen regelt, incl de bijhorende drivers), maar via www.tucows.nl en dergelijke sites kun je die snel vinden. Als je KDE3 gebruikt, stel dan meteen Kooka in, zodat je rechtstreeks vanuit KDE-applicaties de scanner kunt bedienen. Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...